خبرنگار العالم گزارش داد؛

تظاهرات در اطراف سفارت آمریکا در بیروت/ درگیری شدید بین نیروهای امنیتی و معترضان به تصمیم ترامپ + تصاویر

تظاهرات در اطراف سفارت آمریکا در بیروت/ درگیری شدید بین نیروهای امنیتی و معترضان به تصمیم ترامپ + تصاویر
يکشنبه 19 آذر 1396 - 12:32

تظاهرات گسترده لبنانی‌ها در اطراف سفارت آمریکا و در دفاع از قدس به درگیری کشیده شد؛ نیروهای امنیتی لبنان با ابزارهای مختلف از جمله فشار آب قوی و گاز اشک‌آور سعی کردند تظاهرات‌کنندگان را از اطراف سفارت آمریکا پراکنده کنند.

العالم _ لبنان

خبرنگار العالم از بیروت گزارش داد؛ لبنانی‌ها و آوارگان فلسطینی امروز (شنبه) در اطراف سفارت آمریکا در منطقه «عوکر» واقع در شمال بیروت دست به تظاهرات گسترده در اعتراض به شناسایی قدس  به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی زدند .

تظاهرات‌کنندگان در منطقه عوکر پرچم اسرائیل را در اعتراض به  تصمیم دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا علیه قدس  آتش زدند؛ عروسک ترامپ نیز در این تظاهرات آتش زده شد.

نیروهای امنیتی لبنان با ابزارهای مختلف از جمله فشار آب قوی و گاز اشک‌آور سعی کردند تظاهرات‌کنندگان را از اطراف سفارت آمریکا پراکنده کنند.

شماری ازمعترضین که نزدیک سفارت آمریکا در بیروت تجمع کرده بودند به دلیل استنشاق بمب های گازی دچار خفگی شدند

 تظاهرات‌کنندگان، ورودی سفارت آمریکا را از جا کندند و نیروهای امنیتی آنها را مجبور به عقب‌نشینی کردند. 

تظاهرکنندگان با سر دادن شعارهایی در محکوم کردن تصمیم امریکا،  پرچم فلسطین و لبنان را در دست گرفته و خواهان رهایی ازاشغالگران و بازگرداندن قدس به مسلمانان شدند.

 


مصطفی حمدان  دبیرکل حزب المرابطون لبنان در گفتگو با العالم اظهارداشت: با توجه به شفافیت موضع رسمی لبنان در خصوص قدس ، سرکوب اعتراضات مردمی به تصمیم ترامپ تعجب آور است  

وی افزود: سرنوشت قدس را سلاح وموشکی لبنان و ایران  تعیین می کند نه ترامپ


* خبرنگار زن شبکه العالم هنگام پوشش دادن اعتراضات مردمی نزدیک سفارت آمریکا در بیروت دراعتراض به تصمیم ترامپ به دلیل شلیک گازهای سمی از سوی نیروهای امنیتی مجروح شد. لحظه آسیب دیدن خبرنگار العالم را اینجا ببینید.


 

پربیننده ترین خبرها