3رقیب اصلی درانتخابات ریاست جمهوری مصر

3رقیب اصلی درانتخابات ریاست جمهوری مصر
دوشنبه 11 ارديبهشت 1391 - 18:09

عضو كميته انتخاب توافقي رييس جمهوري مصر موسوم به "کميته 100نفره " تأکيد کرد، " حمدين صباحي" ، "محمد مرسي" و "عبدالمنعم فتوح " از شانس بيشتري براي رسيدن به رياست جمهوري برخوردارند.

"عبدالخالق فاروق" روز دوشنبه در گفت و گو با شبكه العالم اظهار داشت : اين كميته از دو ماه قبل از ميان رهبران ملي گراي مخالف رژيم مبارك و افراد شركت كننده در انقلاب تشكيل شده است، و ماموريت آن تعيين معيارها و خصوصيات رييس جمهور جديد است.

وي بعضی معيارهاي تعيين شده  در این کمیته را این گونه برشمرد: رييس جمهور نبايد از عناصر رژيم مبارك باشد، موضع او در قبال جنگ اعراب و اسراييل بايد روشن باشد، و آلوده به فساد مالي و اداري نباشد.

فاروق برخی عناصر فعال كنوني درعرصه سياسي از جمله "عمروموسي " و "احمد شفيق "را بازمادگان رژیم مصر خواند و گفت: معيارهاي در نظر گرفته شده از سوي تشكلي كه اين افراد را نامزد خود اعلام كرده است، با معيارهاي كميته 100 كاملا مغايرت دارد.

فاروق كه عهده دار رياست مركز مطالعات اقتصادي و راهبردي " نيل " است، بالاترين شانس پيروزي در رقابت انتخابات رياست جمهوري مصر را بر اساس ارزيابي هاي صورت گرفته در اين مركز ، متعلق به سه تن از نامزدهاي اردوگاه انقلاب مصربه نام های  ، " حمدين صباحي" ، "محمد مرسي" و "عبدالمنعم فتوح " دانست.

 وي در عين حال پيش بيني كرد انتخابات در مرحله اول به نتيجه قطعي نرسد و به دور دوم كشيده شود، كه در دور دوم رقابت ميان يكي از اين سه تن، با نامزد اردوگاه رژيم سابق كه احتمالا عمرو موسي باشد، خواهد بود.

 

 16:12.30



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها