اندیشکده آمریکایی:

آمریکا در درگیری‌های نظامی با روسیه و چین شکست می‌خورد

آمریکا در درگیری‌های نظامی با روسیه و چین شکست می‌خورد
يکشنبه 19 آذر 1396 - 16:03

یک اندیشکده حوزه سیاست جهانی در آمریکا هشدار داد، ارتش این کشور با اطمینان تقریبی در هر گونه جنگ احتمالی با روسیه در اروپا و یا با چین بر سر تایوان شکست خواهد خورد.

العالم - آمریکا

خبرگزاری ایتارتاس گزارش داد؛ اندیشکده آمریکایی موسوم به "رند" (RAND) گزارشی تحت عنوان "قابلیت‌ها و نیروهای نظامی آمریکا برای یک جهان خطرناک" منتشر کرده است.

براساس این گزارش 190 صفحه‌ای قابلیت‌های نظامی دو کشور روسیه و چین به حدی پیشرفت کرده که تحت برخی شرایط آنها می‌توانند در آمریکا برتری نظامی داشته باشند.

نویسندگان این گزارش مدعی هستند در حال حاضر نیروهای مسلح آمریکا به ویژه در حوزه مولفه‌های خدمت نظامی فعال از آموزش و آمادگی کافی برخوردار نیستند.

در این گزارش نوشته شده است: به طور خلاصه باید گفت که اخیرا تامین نیروی نظامی مطلوب راهبرد امنیت ملی بلندپروازانه آمریکا که هرگز آسان نبوده به طرز قابل ملاحظه‌ای چالش برانگیزتر شده است.

این گزارش ادامه می‌دهد: تلاقی این واقعیت جدید با دوران بودجه‌های دفاعی محدود شده وضعیتی را به وجود آورده که در آن مشخص نیست نیروهای نظامی ما برای وظایفی که پیش‌روی آنها گذاشته می‌شود به حد کافی آماده باشند یا خیر.

این سند ادامه داده است: ارزیابی‌های این گزارش نشان می‌دهد که نیروهای آمریکایی براساس برخی فرضیه‌های امکان پذیر به رغم آنکه این کشور بودجه‌ای فراتر از چین با نرخ 2.7 به یک و فراتر از روسیه با نرخ شش به یک دارد، در هرگونه جنگ آتی که با این کشورها داشته باشند شکست خواهد خورد و کشور آمریکا نیاز دارد به اینکه بهتر از این وضعیت عمل کند.

در عین حال این سند می‌گوید ما نتیجه گرفتیم که براساس مواضع فعلی، ناتو نمی‌تواند از کشورهای حوزه بالتیک علیه یک حمله مصمم و برق آسای روسیه دفاع کند.

همچنین در ارتباط با چین نیز آمریکا در صورتی که پکن بخواهد جزیره تایوان را بازپس بگیرد کار دشواری خواهد داشت.

در عین حال چین کمپین‌های نظامی سابق آمریکا را مورد مطالعه قرار داده تا استراتژی‌هایش را براساس آن تدارک ببیند.

ایسنا

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها