در تبیین استراتژی استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین صورت گرفت:

توجیه آدم‌کشی توسط مشاور اوباما

توجیه آدم‌کشی توسط مشاور اوباما
سه شنبه 12 ارديبهشت 1391 - 03:46

ارشدترين مشاور عمليات ضد تروريستي رئيس جمهور آمريکا، توضيحاتي را درباره سياست آمريکا در خصوص استفاده اين کشور از هواپيما‌هاي بدون سرنشين براي هدف قرار اعضاي القاعده ارائه کرد که بيشتر توجيه آدم‌کشي توسط اين هواپيماها بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، جان برنن، در سخنانی در مرکز مطالعاتی "ودروو ویلسون" با بیان اینکه این هواپیماها برای کمک به پیروزی علیه شبکه "ستیزه‌جویان" کمک کرده است، گفت: رئیس جمهوری آمریکا می‌خواهد تا در این باره با شفافیت بیشتری صحبت شود.

این مشاور ارشد باراک اوباما در سخنان خود گفت "استفاده از هواپیما‌های بدون سرنشین قانونی، اخلاقی، ضروری و متناسب است." مساله‌ای که توسط سازمان‌های حقوق بشر و نهادهای ضد جنگ بارها محکوم شده است، چرا که استفاده از این هواپیماها جان انسان‌های بی‌گناه بسیاری را گرفته است.

برنان در ادامه بدون اشاره به هیچ مرجع قانونی بین‌المللی و یا مصوبه‌ای که به دولت آمریکا اجازه استفاده از چنین جنگ‌افزاری را علیه شهروندان دیگر کشورها بدهد گفت: "براساس قوانین بین المللی، آمریکا در واکنش به حملات ۱۱ سپتامبر، در حال نبرد مسلحانه با القاعده، طالبان و گروه های مرتبط با آنهاست. و ما همچنین می‌توانیم از قوه قهریه به نحوی که با حق ذاتی ما برای دفاع از خود هم‌خوان باشد استفاده کنیم. در قوانین بین المللی چیزی نیست که مانع استفاده از هواپیماهای کنترل از راه دور برای این منظور یا مانع استفاده ما از قوه مرگبار علیه دشمنانمان در خارج از میدان نبرد شویم."

بر اساس گفته‌های برنن عدم وجود هیچ قانونی در عرصه بین‌الملل تنها عامل بی‌قانونی آمریکا است و از این‌رو است که واشنگتن قوانین خود را به عنوان قوانین بین‌المللی تعریف می‌کند. هر چند مشاور ارشد اوباما در توجیه این کار گفته که نظارت بر استفاده از این تکنولوژی با دقت زیادی صورت می گیرد بخصوص هنگامی که هدف این حمله یک شهروند آمریکایی باشد.

مشاور عملیات ضد تروریستی اوباما در ادامه یادآور شد که عملیات هواپیما های بدون سرنشین با همکاری کشوری که در آن عملیات صورت می‌گیرد و "در چارچوب قانون" صورت می‌پذیرد، البته وی به این موضوع اشاره نکرد اگر این حملات با هماهنگی کشور مقصد صورت می‌گیرد چرا رابطه واشنگتن و اسلام‌آباد تا این اندازه تیره است و قانون‌گذاران پاکستانی خواستار پایان حملات خونین بی‌سرنشین‌ها به خاک خود شده‌اند که این مساله از سوی آمریکا نادیده گرفته شده است. 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها