ممنوعیت فروش نوشیدنی‌های انرژی‌زا در مدارس آمریکا

ممنوعیت فروش نوشیدنی‌های انرژی‌زا در مدارس آمریکا
دوشنبه 20 آذر 1396 - 17:32

سازمان آموزش و پرورش آمریکا به دنبال پیگیری‌های انجمن ملی معلمان، حکم ممنوعیت مصرف نوشیدنی‌های انرژی‌زا در مدارس را صادر کرد.

العالم-آمریکا

سازمان آموزش و پرورش آمریکا به دنبال پیگیری‌های انجمن ملی معلمان، در نهایت حکم ممنوعیت مصرف نوشیدنی‌های انرژی‌زا در مدارس را صادر کرد. 

به گفته کارشناسان بهداشتی، یک نوشیدنی 500 میلی‌گرمی دو برابر یک فنجان قهوه اسپرسو کافئین دارد و همین موضوع می‌تواند به هوش دانش‌آموزان آسیب بزند و مانع یادگیری مطالب آموزشی در آنها شود. 

معلمان آمریکایی باور دارند، مصرف این نوع نوشیدنی‌ها منجر به تضعیف حافظه دانش‌آموزان می‌شود و به علت در دسترس بودن آنها نیز دانش‌‌‌‌آموزان در مصرف آنها زیاده‌روی می‌کنند؛ به خصوص که قیمت آنها به نسبت یک بطری آب ارزان‌تر است.

اداره ایمنی مواد غذایی اروپا، حداکثر میزان مصرف کافئین برای کودکان در طی یک روز را 105 میلی‌گرم اعلام کرده و این در حالیست که یک بطری نوشیدنی انرژی‌زا حاوی حداقل 160 میلی‌گرم کافئین است و این عدد بسیار بالاتر از حد مجاز است. 

یکی از مقامات آموزش و پرورش آمریکا می‌گوید: «معلمان باور دارند که نتیجه عملکرد ضعیف دانش‌آموزان در کلاس درس و آزمون‌ها تا حد زیادی با مصرف این نوشیدنی‌ها ارتباط مستقیم دارد».

علاوه بر این، انجمن نوشیدنی‌های اروپا، مصرف نوشابه‌های گازدار را به عنوان یکی از علل اصلی چاقی کودکان زیر 12 سال اعلام کرده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها