اعتراف روزنامه سعودی به آتش زدن عکس سران سعودی در کنار عکس سران اسرائیل و آمریکا + عکس

اعتراف روزنامه سعودی به آتش زدن عکس سران سعودی در کنار عکس سران اسرائیل و آمریکا + عکس
دوشنبه 20 آذر 1396 - 20:10

یک روزنامه سعودی در یادداشتی اعتراضی به مردم فلسطین، اعتراف کرد که عکس و پرچم کشورهای خلیج فارس در کنار پرچم رژیم صهیونیستی آتش زده می‌شود.

العالم _ عربستان سعودی

روزنامه سعودی عکاظ چاپ ریاض در یادداشتی اعتراف کرد که پرچم کشورهای خلیج فارس در کنار پرچم رژیم صهیونیستی در فلسطین آتش زده شده است. 

روزنامه عکاظ در یادداشت «چرا این عرب‌ها از ما متنفرند؟» به مردم فلسطین که در اعتراض‌های خود به تصمیم اخیر رئیس جمهور آمریکا درباره به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، اعتراض می‌کند که چرا پرچم کشورهای خلیج فارس را در کنار پرچم اسرائیل آتش‌ می‌زنند یا چرا به سران خلیج فارس در کنار سران اسرائیل دشنام می‌دهند. 

روزنامه عکاظ با این یادداشت اعتراضی، در حقیقت به روشنی اعتراف می‌کند که مردم فلسطین سران عربستان و برخی کشورهای خلیج فارس را همراه و همداستان آمریکا و اسرائیل می‌دانند و برای همین به هر دو ناسزا می‌گویند و علیه‌شان شعار سر می‌دهند و پرچمشان را آتش می‌زنند. 

«خالد السلیمان» نویسنده یادداشت عکاظ در بخشی از این یادداشت آورده است:‌ «در حالی که خیلی از رژیم‌های انقلابی عربی و رژیم‌هایی که پیاپی مسئله فلسطین را دنبال کرده‌اند هیچ چیزی جز شعار به فلسطین نداده‌اند، شاهد هستیم که دولت‌ها و مردم خلیج [فارس] مسئله فلسطین را در همه محافل بین‌الملل کمک کرده و به ملت فلسطین حمایت مالی در خاک خودش داده‌اند و مردمش را در خاک خود در خود پناه داده‌اند... و در زمانیکه مردم مهاجرش در اردوگاه‌های کشورهای [محور] مقابله و ممانعت تحت فشار تنگنای معیشتی و امنیتی هستند، باز شاهدیم که پرچم‌های کشورهای خلیج [فارس] است که در تظاهرات [علیه ترامپ] در کنار پرچم اسرائیل و آمریکا آتش‌زده می‌شود و شاهان و شاهزادگان و مردم خلیج هستند که در تریبون‌های «مقاومین» ناسزا می‌خورند».

شایان ذکر است؛ در چند روز گذشته تصاویری از سلمان بن عبدالعزیز شاه عربستان، محمد بن سلمان پسرش و ولی‌عهد عربستان در تظاهرات‌هایی در فلسطین و لبنان آتش زده شد. مردم به سیاست عربستان در خصوص فلسطین معترضند. 

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا ساعات پایانی روز چهارشنبه 15 آذر ضمن به رسمیت شناختن قدس به پایتختی اسرائیل، دستور انتقال سفارتخانه آمریکا از تل‌آویو به قدس را امضا کرد. این تصمیم، اعتراض‌های متعدد رسمی و غیر رسمی را در منطقه و دیگر نقاط جهان برانگیخت و سبب درگیری‌ نظامیان اسرائیلی با جوانان معترض فلسطینی شد که چند شهید و صدهها مجروح بر جای گذاشته است.

 

پربیننده ترین خبرها