محمود عباس: قدس پایتخت ابدی فلسطین است

محمود عباس: قدس پایتخت ابدی فلسطین است
دوشنبه 20 آذر 1396 - 23:12

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن باطل دانستن تصمیم ترامپ گفت: قدس پایتخت ابدی فلسطین است.

العالم-فلسطین اشغالی

به گزارش القدس العربی، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز دوشنبه خطاب به پارلمان عربی گفت که شهر قدس، پایتخت ابدی دولت فلسطین است و این شهر در برابر هرگونه تلاش برای از بین بردن هویت یا جعل تاریخ آن، مقاوم خواهد ماند.

محمود عباس در پیامی که توسط ریاض المالکی وزیر خارجه فلسطین در مراسم افتتاحیه نشست فوق‌العاده پارلمان عربی در قاهره قرائت شد، گفت: تصمیم ترامپ تجاوز آشکار به حقوق تاریخی، قانونی و طبیعی ملت فلسطین و هدف قراردادن خواسته‌های مشروع آن‌ها در رسیدن به آزادی و استقلال به شمار می‌رود و این تصمیم به شکلی عامدانه تلاش‌های صورت گرفته برای تحقق صلح را از بین می‌برد و تندروی را تقویت می‌کند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، تصمیم ترامپ را ادامه اقدامات نژاد پرستانه و استعماری اسرائیل در سرزمین‌های فلسطین دانست و گفت که  این امر امنیت و ثبات بین‌المللی را تهدید می‌کند.

محمود عباس در بخش دیگری از سخنان خود افزود: این تصمیم خطرناک که با هدف تغییر وضعیت قانونی شهر قدس اتخاذ شده، باطل است و هیچگونه مشروعیتی ندارد، زیرا به منزله نقض خطرناک قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های بین‌المللی مرتبط است و لذا باید فورا لغو شود.

وی اظهار داشت: مخالفت با این تصمیم یا باطل دانستن آن کفایت نمی‌کند و باید با سیاست یهودی‌سازی و جنگ علنی علیه ماهیت فلسصطین مبارزه کرد. 

محمود عباس گفت: شکست این تصمیم، نیازمند گام‌های جسورانه‌ای است که منافع قدس را بر هر منفعتی ترجیح دهد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه در یک سخنرانی در کاخ سفید قدس را پایتخت فلسطین اشغالی اعلام کرد و به دولتش دستور داد مقدمات کار برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس را فراهم کنند. این تصمیم ترامپ با محکومیت‌های جهانی مواجه شد.

ترامپ در جریان کارزار انتخاباتی خود در سال گذشته وعده انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی را داده بود ولی وی در ژوئن گذشته این اقدام را برای اجتناب از تشدید تنش در منطقه به تعویق انداخت.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها