سناتور آمريكايی: عامل حمله نيويورك از جمله افرادی است كه از وهابيگری عربستان پيروی می كنند

سناتور آمريكايی: عامل حمله نيويورك از جمله افرادی است كه از وهابيگری عربستان پيروی می كنند
سه شنبه 21 آذر 1396 - 04:57

سناتور جمهوری خواه ایالت ویرجینیا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی راشا تودی گفت: عامل حمله نیویورک از جمله افرادی است که از وهابیگری عربستان پیروی می کنند.

سناتور ریچارد بلاکrichard black     در پاسخ به سوال مجری شبکه که پرسید: از حمله نیویورک تنها یک تصویر ویدئویی غیرقابل راستی آزمایی و چند گزارش منتشر شده است،به نظر شما چه روی داده است، گفت: این ادامه حملات تروریستی به شهر نیویورک است. اگر شما به سال هزار و نهصد ونود و سه بازگردید، یک فرد مصری سنی افراط گرا تلاش کرد که برج های دو قلو را ویران کند.او موفق نشد. سپس در سال دو هزار و یک القاعده به برج های دوقلو حمله کرد و سه هزار آمریکایی در این حملات کشته شدند.این حملات متوقف نخواهند شد و ادامه پیدا خواهند کرد.

وی افزود: این افراد همان افرادی هستند که از عربستان سعودی  و نوع اسلام آن که وهابیگری است ،پیروی می کنند.این بسیار هولناک است. ما در اینجا با فردی افراط گرا و جهادی از بنگلادش روبرو هستیم.او تلاش کرد تا آنجا که ممکن است خود را وارد جمعیت کند تا بیشترین خسارات و تلفات ممکن را به همراه داشته باشد.

وی گفت: این حادثه در ساعت هفت و بیست دقیقه صبح به وقت نیویورک روی داده است. همه در حال رفتن بر سر کار خود بوده اند. خوشبختانه این بمب به طور موثر عمل نکرده است. به نظر می رسد که بمب تنها به عامل آن آسیب وارد کرده است. این بمب به طور ناقص منفجر شده است.به نظر نمی رسد که افراد دیگر به طور جدی زخمی شده باشند. حقیقت این است که جهان متمدن به این نتیجه برسد تامادامی که ما مرزهای خود باز نگه داریم و به هر فردی با هر عقیده ای اجازه ورود داده شود، ما با افزایش حملات تروریستی در اینجا و سراسر جهان روبرو خواهیم شد.

پربیننده ترین خبرها