نشست " یک سیاره " در پاریس

نشست
سه شنبه 21 آذر 1396 - 05:42

اجلاس بین المللی آب و هوایی پاریس با عنوان  " یک سیاره " با حضور سران حدود 50 کشور جهان امروز سه شنبه در پاریس گشایش می یابد.

بر اساس اعلام کاخ ریاست جمهوری فرانسه (الیزه) در مجموع 2 هزار نفر از بخش های دولتی و خصوصی کشورها و سازمانهای بین المللی در نشست امروز پاریس با موضوع آب و هوا شرکت می کنند و قرار است 10 اطلاعیه مهم قرائت شود.برای نشست یک سیاره از سران حدود 100 کشور جهان دعوت شده بود که در نهایت حدود 50 تن از سران شرکت می کنند.
جمهوری اسلامی ایران در سطح معاون رئیس سازمان محیط زیست در اجلاس امروز پاریس شرکت خواهد کرد.
امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه 30 آبان در گفت و گوی تلفنی با حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان از او برای شرکت در نشست بین المللی آب و هوایی پاریس دعوت کرده بود.
علاوه بر سران و مقامات بلندپایه کشورهای جهان، چهره های مشهوری نظیر لئوناردو دی کاپریو بازیگر امریکایی و فعال محیط زیست به همراه بیل گیتس، آرنولد شوارتزنگر و مایکل بلومبرگ در این اجلاس آب و هوایی شرکت می کنند.
امریکا چند ماه پیش با بدعهدی و پیمان شکنی از توافق آب و هوایی پاریس 2015 که با هدف محدود کردن انتشار گازهای گلخانه ای در نظر گرفته شده خارج شد.
بنابراین با پیوستن سوریه به این پیمان در نوامبر گذشته تنها امریکا از میان 197 کشور امضاکننده این پیمان خارج شده است. 
البته هنوز در داخل تعدادی از کشورهای عضو توافقنامه آب و هوایی پاریس به دلیل ابهامات زیاد و الزامات یکسویه آن؛ به طور کامل روند تصویب آن طی نشده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها