نیویورکر: واشنگتن چاره ای جز پذیرش بشار اسد ندارد

نیویورکر: واشنگتن چاره ای جز پذیرش بشار اسد ندارد
سه شنبه 21 آذر 1396 - 09:53

مجله آمریکایی نیویورکر نوشت دولت آمریکا چاره ای جز پذیرش بشار اسد به عنوان رئیس جمهور سوریه تا زمان انتخابات ریاست جمهوری بعدی که قرار است در سال 2021 برگزار شود، ندارد.

العالم - سوریه

پایگاه خبری روسیا الیوم یادداشتی را به نقل از مجله آمریکایی نیویورکر با مضمون روند بحران سوریه و انزوای واشنگتن در این پرونده منتشر کرده است؛ مجله نیویورکر به نقل از مقامات آمریکایی و اروپایی نوشت: این رویکرد بیانگر واقعیت های نظامی میدانی و پیروزی هایی است که متحدان سوریه یعنی ایران، روسیه و حزب الله لبنان در حمایت از مواضع دولت سوریه به دست آورده اند.

به نوشته این مجله واشنگتن از سال 2014 بیش از 14 میلیارد دلار را صرف حمله به سوریه کرده است اما اکنون چاره ای ندارد جز پذیرش بشار اسد در رأس قدرت سوریه آنهم دست کم برای چهار سال دیگر.

اکنون دولت سوریه عمده ترین بخش از خاک این کشور از جمله شهرهای بزرگی چون دمشق، حلب، حمص، حماه و لاذقیه اغلب اراضی و جمعیت این کشور را در کنترل خود دارد در حالی که مواضع و سیاست های مخالفان مورد حمایت آمریکا بیش از همیشه آشفته و دچار چند دستگی است.

این مجله با ذکر این حقایق می نویسد در چنین شرایطی درخواست مخالفان مبنی بر کناره گیری بشار اسد به عنوان پیش شرط صلح یا انتقال سیاسی بیش از همیشه غیر منطقی و غیر واقع بینانه به نظر می رسد.

این مجله در ادامه تصریح می کند که به لحاظ دیپلماسی واشنگتن از سوی مثلث قدرتمند روسیا، ایران و ترکیه که در حال حاضر پرچمدار روند مسالمت آمیز هستند، در انزوا قرار گرفته است و گواه این مدعا این است که مذاکرات بین طرف های سوری در ژنو به سرپرستی سازمان ملل نتایج ملموسی نداشته است و مذاکرات آستانه به رهبری مسکو در واقع جایگزین مذاکرات ژنو شده است.

208

پربیننده ترین خبرها