هشدار شديد جهاد اسلامي به رژيم صهيونيستي

هشدار شديد جهاد اسلامي به رژيم صهيونيستي
چهارشنبه 13 ارديبهشت 1391 - 07:43

غزه (العالم) ـ يكي از رهبران جنبش جهاد اسلامي فلسطين، به رژيم صهيونيستي در مورد بي توجهي به وضعيت اسرا و شهادت احتمالي اسراي فلسطيني اعتصاب غذا كرده، هشدار داد و تاكيد كه در اين صورت آتش بس راخواهد شكست.

خالد البطش روز چهارشنبه در گفت‌وگو با شبكه تلويزيوني العالم از غزه با انتقاد از بي‌توجهي جهاني و عربي به اسراي فلسطيني گفت: اسراي فلسطيني‌ با اعتصاب غذاي خود به مبارزه با ظلم و ستم رژيم اشغالگر برخاسته اند و بي‌گمان در اين رويارويي پيروز خواهند شد.

وي هشدار داد كه هرگونه حادثه ناگواري براي هر يك از اسراي فلسطيني روي دهد، جهاد اسلامي آتش بس را رعايت نخواهد كرد.

عضو برجسته جنبش جهاد اسلامي فلسطين، تاكيد كرد: هر يك از فلسطيني‌هاي قهرمان به ويژه ثائر حلايله و بلال ذياب كه ۶۶ روز از اعتصاب غذاي آن‌ها سپري مي‌شود اگر بر اثر اعتصاب غذا به شهادت برسند، جهاد اسلامي دست بسته نخواهد نشست.

وي به رژيم اشغالگر هشدار داد امنيت و ثبات اين رژيم به جان هر يك از مجاهدان فلسطيني در زندان‌هاي آن بستگي دارد. اين مساله كاملاً بديهي است كه جامعه بين‌الملل و رژيم صهيونيستي بايد پيامد‌هاي آن را بپذيرند.

البطش تاكيد كرد كه گروه هاي فلسطيني بايد نظاميان صهيونيست را اسير بگيرند تا در صورت نياز از اين مساله به عنوان اهرم فشاري براي حمايت از اسراي فلسطيني استفاده شود.

وي افزود: زماني كه گلعاد شاليت نظامي صهيونيست نزد فلسطينيان اسير بود مسوولان صهيونيستي آرام و قرار نداشتند و اين در حالي است كه با وجود اسارت تعداد كثيري از فلسطينيان، برخي از سران عرب در جلسات روزانه خود در باره اسراي فلسطيني سخني به ميان نمي آورند.

البطش گفت: هيچ راهي جز اعتصاب غذا براي اسراي فلسطيني نمانده است. آن‌ها اين مسير را برگزيده‌اند تا يا به طور تدريجي در اين راه به شهادت برسند و از اين طريق رژيم صهيونيستي را رسوا كنند و يا اين رژيم را وادار نمايند در خصوص اقدامات ظالمانه عليه اسراي فلسطيني عقب نشيني كند.

عضو برجسته جنبش جهاد اسلامي خاطرنشان كرد: اگر در سطح جهان عربي و اسلامي به صورت جدي از اسراي فلسطيني حمايت شود باعث بازتاب آن در سطح بين المللي خواهد شد.

وي گفت: فلسطيني‌ها به تنهايي نمي‌توانند بار اين مسووليت را بر دوش بكشند. بنابر اين بايد موضوع ظلم و ستم اسراي فلسطيني در زندان هاي رژيم صهيونيستي در سطح كشورهاي اسلامي و عربي نيز مطرح شود.

البطش افزود: چرا نبايد اتحاديه عرب و سازمان همكاري اسلامي در اين باره جلسه فوق‌العاده برگزار كنند؟ در حالي كه نزديك‌ترين سازمان‌هايي كه مي‌توانند از اين مساله دفاع كنند اتحاديه عرب و سازمان همكاري اسلامي است.

حدود 1500 اسير فلسطيني از هفدهم ماه آوريل (29 فروردين) دست به اعتصاب غذای نامحدود زده اند. اين درحالي است كه شماري از اسرا به صورت فردي چند هفته قبل از اين تاريخ، اعتصاب غذاي خود را در اعتراض به شرايط بسيار بد زندانها آغاز كرده بودند.

هم اكنون 4700 فلسطيني در زندانهاي رژيم اشغالگر در اسارت هستند، كه از بين آنها 320 نفر در بازداشت اداري قرار دارند به صورتي كه رژيم اشغالگر آنها را براي مدت نامحدود و نامشخصي بدون تفهيم اتهام در زندان نگه مي دارد.

19:40

پربیننده ترین خبرها