اولین گروه از نظامیان روسی مستقر در سوریه به کشورشان بازگشتند

اولین گروه از نظامیان روسی مستقر در سوریه به کشورشان بازگشتند
سه شنبه 21 آذر 1396 - 17:50

ارتش روسیه اعلام کرد که اولین گروه از نظامیان روسی امروز سه شنبه خاک سوریه را ترک کردند.

العالم - سوریه

ارتش روسیه امروز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد : اولین گروه از نیروهای روسی مستقر در سوریه امروز به روسیه برگشتند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه چندی پیش اعلام کرده بود که بخشی از نیروهای روسی مستقر در سوریه تدریجاً خاک این کشور را ترک خواهند کرد و به کشورشان بازخواهند گشت.

ارتش روسیه در بیانیه خود افزود: یک گردان از نیروهای پلیس مسلح روسیه که در سوریه مستقر هستند ، با 2 هواپیمای نظامی به فرودگاه شهر " محج قلعه " پایتخت جمهوری داغستان برگشتند. 

تلویزیون دولتی روسیه تصاویری پخش کرد که نشان می داد نیروهای روسی در فرودگاه محج قلعه از هواپیما پائین می آیند. 

ارتش روسیه اعلام کرد : خدمۀ 2 فروند بمب افکن " تو - 22 ام 3 " نیز در فرودگاه نظامی منطقه اوستیای شمالی فرود آمدند و این دو بمب افکن به سوی دو پایگاه خود برگشتند. 

پوتین در سفر غیرمنتظرۀ خود به پایگاه هوائی حمیمیم در استان لاذقیه دستور داد که بخشی از نیروهای روسی مستقر در سوریه به کشورشان بازگردند و گفت که نیروهای روسی بخش زیادی از مأموریت خود را انجام داده اند.  

نیروهای روسی از سال 2015 در سوریه مستقر هستند و این سومین بار است که دستور خروج تدریجی بخشی از آنها از خاک سوریه صادر می شود. 

پوتین اعلام نکرد که چه تعداد از نیروهای روسی این بار به کشورشان بازخوهند گشت. 

پوتین که هفته گذشته برای چهارمین بار آمادگی خود را برای مشارکت در رقابت انتخابات ریاست جمهوری آتی روسیه اعلام کرد ، در بازدید از پایگاه حمیمیم با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه دیدار کرد.  

تعداد نیروهای روسی مستقر در سوریه نامعلوم است ولی "پاول فِلگِنهاوِر" کارشناس نظامی روسیه می گوید که نزدیک به 10 هزار نیروی روسی در سوریه مستقر هستند. 


214

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها