اجتماع فلسطينيان درحمايت از اسرا

اجتماع فلسطينيان درحمايت از اسرا
چهارشنبه 13 ارديبهشت 1391 - 10:12

با وجود اين كه نيروهاي رژيم صهيونيستي روز سه شنبه (12 ارديبهشت) بيش از 23 فلسطيني را در مناطق مختلف كرانه باختري رود اردن بازداشت كردند، چادرهاي برپا شده در كرانه باختري درحمايت از اسرا همچنان برپاست.

به گزارش چهارشنبه خبرنگار شبكه خبري العالم از كرانه باختري، چادرهاي برپا شده به نشانه همبستگي با اسراي اعتصاب غذا كرده فلسطيني در كرانه باختري همچنان برپا است و آنان خواستار بين المللي شدن موضوع اسراي فلسطيني هستند.

بنابر اين گزارش، بازداشت فلسطينيان حامي اسرا، حامل اين پيام از سوي رژيم اشغالگر است كه زورگويي و تدابير امنيتي اين رژيم با تغيير شرايط، تغيير نمي كند.

رژيم اشغالگر اعلام كرده است كه بازداشت شدگان براي بازجويي به دستگاه شاباك منتقل شدند.
 
زياد ابوعين معاون وزير امور اسراي فلسطين در مصاحبه با شبكه خبري العالم گفت: رژيم اسرائيل هر روز با بازداشت ها و شهرك سازي هاي جديد سعي دارد فلسطينيان را از بين ببرد و اين نشان مي دهد كه اين رژيم سياست برنامه ريزي شده اي براي هدف قرار دادن ملت فلسطين دارد.

در اين حال در چادرهايي كه به نشانه همبستگي با اسراي فلسطيني در كرانه باختري برپا شده است، درخواست ها از تشكيلات خودگردان فلسطين براي توجه بيشتر به مساله اسرا رو به افزايش است به ويژه اين كه اين موضوع به مساله مرگ و زندگي اسرا مربوط مي شود. 

حلمي الاعرج مدير مركز آزادي ها نيز به خبرنگار العالم گفت: بايد تلاش كنيم تا رعايت حقوق اسراي فلسطيني مطابق قوانين ، توافقنامه ها و معاهدات بين المللي به ويژه توافقنامه هاي ژنو تضمين شود.

هم اكنون 4700 فلسطيني در زندانهاي رژيم اشغالگر در اسارت هستند و حدود 1500 اسير فلسطيني از هفدهم ماه آوريل (29 فروردين) دست به اعتصاب غذاي نامحدود زده اند.

اين درحالي است كه شماري از اسرا به صورت فردي و چند هفته قبل از آغاز اعتصاب عمومي اسراي فلسطيني، اعتصاب غذاي خود را در اعتراض به شرايط بسيار بد زندانها آغاز كرده بودند

28/س21:45

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها