تیلرسون: به‌دنبال خلع سلاح کره شمالی هستیم

چهارشنبه 22 آذر 1396 - 00:53

وزیر خارجه آمریکا گفت، سیاست واشنگتن در قبال کره شمالی، خلع سلاح هسته ای روشن، کامل، قابل راستی آزمایی و غیرقابل بازگشت است.

العالم - آمریکا

رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا در نشست مشترک شورای آتلانتیک و بنیاد کره گفت: ما جامع ترین تحریم های اقتصادی را علیه کره شمالی اعمال کرده ایم.

به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا وسیما، رکس تیلرسون در نشست شورای آتلانتیک گفت: رئیس جمهور به صورت آشکار گفت که تهدید کره شمالی را جدی می گیرد و وضع موجود را نخواهد پذیرفت. این نشان می دهد که این فوری ترین تهدید برای کشور ما است و  ما به صبر راهبردی خود پایان خواهیم داد و مسئولیت راهبردی خود را شروع خواهیم کرد. این تهدید زیاد است.

وی افزود: سیاست ما درباره کره شمالی کاملا روشن است. سیاست ما عاری سازی شبه جزیره کره از هسته ای است. این سیاستی است که دیگران در منطقه نیز در آن شریک هستند.

تیلرسون گفت: تاکتیک ما با شرکا در منطقه متفاوت است. رویکرد ما همانطور که دیده اید اعمال مجازات و فشارهای بیشتر بر رژیم کره شمالی است تا آنها را ترغیب کنیم از برنامه تسلیحات هسته ای و سیستم پرتاب این تسلیحات دست بکشند و مسیر متفاوتی را انتخاب کنند. ما جامع ترین تحریم های اقتصادی را اعمال کرده ایم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها