وزیر امور اسیران و آزادگان فلسطین:

تبعات اعتصاب غذای اسرا متوجه صهیونیست‌ها است

تبعات اعتصاب غذای اسرا متوجه صهیونیست‌ها است
چهارشنبه 13 ارديبهشت 1391 - 16:45

وزير امور اسيران و آزادگان فلسطيني، هرگونه پيامد اعتصاب غذاي اسيران فلسطيني در زندان هاي رژيم صهيونيستي را متوجه رژيم صهيونيستي دانست و تاكيد كرد همه سازمان‌هاي بين المللي و جامعه جهاني در جنايتي كه در حق ملت فلسطين ارتكاب مي شود، شريك هستند.

زياد ابوعين" سه شنبه شب در گفت‌وگو با شبكه خبري العالم گفت: رهبري فلسطين پيش از اين به اسراييل هشدار داد كه مسووليت هرگونه اتفاقي كه براي اسيران دلير فلسطيني در زندان هاي اين رژيم بيفتد ، به عهده رژيم صهيونيستي خواهد بود.

وي با اشاره به اينكه شرايط دشوار زندان هاي رژيم صهيونيستي ، اسيران فلسطيني را ناچار به پناه بردن به اعتصاب غذا كرد، خاطر نشان كرد : حبس انفرادي، ممنوع الملاقات كردن اسيران، ممنوعيت تحصيلات دانشگاهي اسيران بخشي از موارد محروميت هايي هستند كه رژيم صهيونيستي بر اسيران فلسطيني تحميل مي كند. جنبش اسيران فلسطيني براي تغيير اين شرايط در حال مبارزه است ، رژيم صهيونيستي چندين بار به آن ها قول داده است كه به درخواست هايشان رسيدگي مي كند اما به هيچ يك از وعده هاي خود عمل نكرده است.

وي با بیان اینکه تشكيلات خودگردان فلسطين فعاليت ستادي بين‌المللي را در اين مجال آغاز كرده و از شوراي امنيت سازمان ملل و اتحاديه عرب خواسته است براي بررسي اين موضوع جلسه فوق العاده تشكيل دهند، تاكيد كرد: در اين زمينه بايد فعاليت‌هاي ديپلماتيك را به سطح كشورهاي عربي و اسلامي نيز گسترش داد و ملت هاي عرب و مسلمان بايد مسووليت پذيرانه عمل كرده و قدرت اعمال فشار خود را اعم از مالي ، سياسي و ديپلماتيك براي ياري اسيران فلسطيني به كار گيرند.

این مقام فلسطینی در ادامه با اشاره به این موضوع که ما پيامي واضح و آشكار به رژيم صهيونيستي داديم و آن اينكه شهادت هر يك از اسيران فلسطيني در زندان هاي اين رژيم به بروز انتفاضه سوم خواهد انجاميد كه اين انتفاضه فراگير و بنيان كن خواهد بود و تمام سرزمين هاي اشغالي فلسطين را در بر خواهد گرفت، افزود: در مذاكرات صورت گرفته ميان رهبران اسيران فلسطيني و رژيم صهيونيستي، روز چهارشنبه 2 مي به عنوان آخرين مهلت براي برآوردن مطالبات اسيران فلسطيني تعيين شده است.

وي با بيان اينكه رژيم صهيونيستي فريبكار است و تلاش خود را براي از هم گسستن اعتصاب به كار خواهد بست ، در عين حال خاطر نشان كرد كه جنبش اسيران بسيار هوشمند و متخصص است و مي داند كه مبارزه را چگونه اداره كند.

ابوعين در اشاره با یادآوری این موضوع که جنبش اسيران تاكنون در طول تاريخ ده ها مورد عمليات اعتصاب غذا را بر ضد رژيم صهيونيستي به ثمر نشانده است و در اين راه بيش از 200 شهيد داده است، گفت: جامعه جهاني در جنايت رژيم صهيونيستي شريك است. جامعه جهاني كه خود قوانين بين‌المللي را تدوين كرده و قوانيني براي حقوق بشر، حقوق زنان، حقوق كودكان و حقوق اسيران وضع كرده است؛ وظيفه دارد نه تنها براي حمايت از اسيران فلسطيني دخالت كند بلكه براي حفظ حيثيت خود وارد عمل شود.

ابوعين تاكيد كرد: همه سازمان‌ها اعم از صليب سرخ تا خود سازمان ملل در جنايت هاي رژيم صهيونيستي بر ضد ملت فلسطين شريك و همدست هستند زيرا هيچ اقدامي براي حمايت از ارزش ها و اصول و پيمان هاي بين المللي صورت نداده و هيچ واكنش يا تحريم يا مجازاتي براي پايان دادن به قانون شكني هاي رژيم صهيونيستي انجام نداده‌اند.

1-20:42

26

پربیننده ترین خبرها