رئیس مجلس: کشورهای اسلامی در یک چارچوب، گام بردارند و با هم متحد باشند

رئیس مجلس: کشورهای اسلامی در یک چارچوب، گام بردارند و با هم متحد باشند
چهارشنبه 22 آذر 1396 - 19:11

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت پندآموزی از قیام نهضت جنگل گفت: موفقیت کشورهای اسلامی در گرو اتحاد با هم است و لازم است در یک چارچوب گام بردارند.

العالم - ایران / سیاسی

علی لاریجانی عصر چهارشنبه در مراسم بزرگداشت میرزاکوچک خان جنگلی و نهضت جنگل در رشت، روحانیت را جریانی تاثیرگذار، مهم و ریشه دار در مذهب تشیع دانست و افزود: نهضت هایی موفق هستند که روحانیت را بشناسند چراکه روحانیت، یک جریان اصیل اسلامی است که باید آن را تقویت کرد.

وی ادامه داد: انقلابی که در ایران به پیروزی رسیده و امروز دوست داریم پایدار بماند، از طریق همین حوزه ها و مراجع معظم به ما رسیده و باید قدر آن را بدانیم.

لاریجانی به قیام نهضت جنگل به رهبری میرزاکوچک خان اشاره و اضافه کرد: اگر میرزا کوچک در بخش هایی ناموفق بود، به دلیل بروز تفرقه بین اعضای نهضت جنگل است و این، باید برای ما پندآموز باشد.

وی میرزا کوچک خان جنگلی، سید حسن مدرس و شیخ محمد خیابانی را سه مبارز تاثیرگذار در تاریخ ایران عنوان و خاطرنشان کرد: پژوهشگران و محققان تاریخ، اذعان دارند که میرزا کوچک خان مجاهدی دیندار بوده است.
رئیس قوه مقننه در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به تحولات منطقه گفت: کشورهای اسلامی اگر می خواهند موفق باشند، باید با یکدیگر متحد بوده و در یک چارچوب گام بردارند.

لاریجانی ادامه داد: اگر دولت های اسلامی حامی غرب، کمی از هزینه هایی را که برای غربی ها خرج می کنند، خرج مبارزه با استعمار می کردند، امروز رژیم صهیونیستی جرأت انجام هیچ حرکتی را نداشت.

وی به توانمندی، قدرت و نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه اشاره و خاطرنشان کرد: در عین حال، باید بدانیم به همان اندازه هم دشمنانی داریم که برای ما، نقشه هایی طراحی می کنند.

لاریجانی تصریح کرد: امروز در منطقه وضعیت عادی نداریم و منطقه دائماً در تکاپوست و با توجه به مشکلات فراوان، اگر می خواهیم ایران حضوری مقتدرانه داشته باشد، باید متحد باشیم.

وی خاطرنشان کرد: البته قبول دارم که اختلاف نظرهایی نیز وجود داشته و دارد و این، در کشوری که دارای نظامی مردمسالار است، امری طبیعی است.

وی یادآور شد: عزتی که امروز جمهوری اسلامی ایران در منطقه دارد، بر اساس پایبندی به اصول اسلامی به دست آمده است.

لاریجانی با بیان اینکه غربی ها بدانند در صورت اشغال هر کشوری، سالم نخواهند ماند، گفت: یکی از ریشه های بروز تروریسم، روحیه اشغالگری آمریکایی هاست.

وی ادامه داد: وقتی به نوامیس مردم در کشورهای مختلف تجاوز می شود، جوانان و مردان آن مرز و بوم هم تاب و تحمل نمی آورند.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ظهر امروز (چهارشنبه) به گیلان آمد و پیش از حضور در همایش بزرگداشت میرزاکوچک خان جنگلی و نهضت جنگل ، در جلسه شورای اداری استان در رشت شرکت کرد.

دیدار با آیت الله زین العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان، از دیگر برنامه های رئیس قوه مقننه در سفر به این استان است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها