عضو ائتلاف دولت قانون اعلام کرد:

سفر بارزاني به امارات وقطر مغاير امنيت ملي عراق

سفر بارزاني به امارات وقطر مغاير امنيت ملي عراق
پنج‌شنبه 14 ارديبهشت 1391 - 05:17

يكي از اعضاي ائتلاف دولت قانون عراق با اشاره به سفر رئيس منطقه كردستان عراق از برخي كشورهاي حوزه خليج فارس از جمله امارات و قطر، آن را مغاير با قانون اساسي و امنيت ملي كشورش توصيف كرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه خبري العالم به نقل از نهرين نت، سعد المطلبي هشدار داد كه ديدار مسعود بارزاني از كشورهاي حوزه خليج فارس و به ويژه قطر امنيت ملي عراق را به خطر مي اندازد.

وي افزود: ديدارهاي متعدد برخي رهبران عراقي از اين كشورها، ارسال پيامها و نامه هاي مختلف براي كشورهاي حوزه خليج فارس به ويژه قطر و عربستان، بيانگر چند دستگي مسوولان عراق و مغاير منافع ملي اين كشور است.

سفر بارزاني به امارات، دومين ديدار خارجي است كه وي طي ماه آوريل انجام داده است، بارزاني ششم آوريل به آمريكا و برخي كشورهاي اروپايي سفر كرده بود و پس از آن در روز 19 آوريل به تركيه رفت.

بارزاني در تركيه پس از ديدار با طارق الهاشمي معاون فراري رئيس جمهوري عراق، مواضع تندي عليه نوري المالكي نخست وزير عراق اتخاذ كرد.

سفر كنوني بارزاني به قطر به اين دليل سوال برانگيز است كه روزنامه اينديپندنت انگليس به تازگي فاش كرد كه شيخ حمد بن خليفه آل ثاني امير قطر، به طارق الهاشمي معاون فراري رييس جمهور عراق پيشنهاد داده بود، رهبري گروه هاي مسلح را براي انجام عمليات تروريستي بزرگ در عراق برعهده بگيرد.

اين روزنامه همچنين از مذاكرات پنهاني ميان نمايندگان امير قطر و الهاشمي در تركيه در اين خصوص خبر داده بود.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها