گفتگوی تلفنی پوتین و ترامپ درباره کره شمالی

گفتگوی تلفنی پوتین و ترامپ درباره کره شمالی
جمعه 24 آذر 1396 - 08:40

«کاخ کرملین» بامداد جمعه در بیانیه ای اعلام کرد: «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه با «دونالد ترامپ» همتای آمریکایی خود درباره مساله هسته ای کره شمالی تلفنی گفت و گو کرد.

العالم - آمریکا

در بیانیه ای که دفتر اطلاع رسانی کاخ ریاست جمهوری روسیه (کرملین) منتشر کرد، آمده است: این تماس تلفنی با درخواست طرف آمریکایی صورت گرفته است و در آن مهمترین روابط دوجانبه، آخرین تحولات در مناطق بحران زده با تکیه بر حل و فصل موضوع هسته ای کره شمالی در شبه جزیره کره بررسی شد.

کاخ کرملین در پایان تاکید کرد: رئیسان جمهوری روسیه و آمریکا بر ادامه گفت و گوهای تلفنی تاکید کردند.

این اقدام ساعاتی پس از اظهارات پوتین صورت می گیرد که درخواست واشنگتن از مسکو برای حمایت از اعمال تحریم های بیشتر علیه پیونگ یانگ را خنده آور و مضحک خوانده بود.

یک مقام وزارت امورخارجه کره شمالی نیز بامداد جمعه گفت: تلاش دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در محاصره دریایی کره شمالی تلاش خطرناک واشنگتن در شعله ور شدن یک جنگ هسته ای خواهد بود.

این اظهارات مقام وزارت امورخارجه کره شمالی پس از آن عنوان می شود که « «کیم جونگ اون» رهبر این کشور روز سه شنبه گذشته (21 آذرماه) گفت: هدف ما این است که قوی ترین قدرت اتمی جهان شویم.

رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا نیز سه شنبه اعلام کرد، کشورش آماده است مذاکرات مستقیم با کره شمالی را در هر زمانی و بدون پیش شرط آغاز کند.

پیونگ یانگ که نزدیک به دو ماه هیچ آزمایش موشکی یا هسته ای انجام نداده بود، روز چهارشنبه هشتم آذر 96 اقدام به آزمایش پیشرفته ترین موشک قاره پیمای خود کرد.

به دنبال این اقدام کره شمالی، آمریکا و کره جنوبی رزمایش هوایی مشترک پنج روزه ای را با حضور بیش از 230 جنگنده انجام دادند و بمب افکن های هسته ای ایالات متحده نیز به این رزمایش پیوستند.

دو کشور قصد دارند برای مقابله با حمله احتمالی کره شمالی از طریق موشک های زیردریایی نیز رزمایشی برگزار کنند.

از زمان روی کارآمدن دونالد ترامپ در ژانویه 2017، حل و فصل موضوع هسته ای و موشکی کره شمالی به یکی از دشوارترین پرونده های پیش روی دولت آمریکا تبدیل شده است.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها