درگیری پلیس آرژانتین با بازنشستگان معترض

درگیری پلیس آرژانتین با بازنشستگان معترض
جمعه 24 آذر 1396 - 14:53

پلیس آرژانتین در بوینس آیرس پایتخت این کشور با مخالفان اصلاح قانون بازنشستگی درگیر شد.

العالم - آمریکا

مخالفان اصلاحات قانون بازنشستگی مقابل پارلمان تظاهرات کرده بودند که ناگهان تعدادی از آنها وارد صحن پارلمان شدند و اعضای مجلس نمایندگان مجبور شدند که جلسۀ تصویب اصلاحات قانون بازنشستگی را که به تصویب مجلس سنا رسیده است ، به روزی دیگر موکول کنند.  

پلیس برای متفرق کردن معترضین از گلوله پلاستیکی و گاز اشک آور استفاده کرد که برخی از آنها در درگیری با پلیس مجروح و مصدوم شدند. حدود 20 معترض هم بازداشت شده اند.

اتحادیه ها کارگری و احزاب اپوزیسیون می گویند که اصلاحات قانون بازنشستگی قدرت خرید 17 میلیون بازنشسته را کاهش می دهد زیرا افزایش حقوق بازنشستگان با میانگین تورم همخوان نیست زیرا میانگین تورم از مرز 20 درصد در 10 سال گذشته فراتر رفته است.

دولت آرژانتین برای کاستن کسری شدید بودجۀ کل کشور شروع به کاهش حقوق بالای بازنشستگی کرده است تا شاید بتواند نرخ بودجه را به مقدار 5 میلیارد یورو کاهش دهد.

دهها هزار معترض نیز روز چهارشنبه این هفته در مرکز بوینس آیرس تظاهرات کردند.

مارکوس پِنا نخست وزیر آرژانتین از اصلاحات قانون بازنشستگی حمایت کرده و گفته است که این اصلاحات تنها روش برای نجات نظام حقوق بازنشستگی است و معترضان گروه اندکی از مردم هستند و احزاب اپوزیسیون مردم را به خشونت تحریک می کنند.  

214

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها