تشديد تنش در رژيم صهيونيستي

تشديد تنش در رژيم صهيونيستي
جمعه 15 ارديبهشت 1391 - 12:23

ايهود باراك" وزير جنگ و "ايهود اولمرت" نخست وزير پيشين رژيم صهيونيستي يكديگر را به تخريب چهره اسرائيل درجهان متهم مي كنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، اين اتهامات پس از آن ايراد شد كه "يووال ديسكين" رئيس سابق شاباك و "بنيامين نتانياهو" نخست وزير اسرائيل انتقادات شديد اللحني را علیه هم بيان كردند.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی  در مصاحبه اي با روزنامه "اسرائيل اليوم" كه متن آن روز پنج شنبه منتشر شد، گفت: دار و دسته اولمرت (ديسكين و مئير داگان رئيس پيشين موساد) به اسرائیل خسارت وارد كردند .

خبرگزاري يونايتدپرس اينترنشنال به نقل از "ايهود باراك" افزود، آنها به كشورهاي مختلف جهان مي رفتند و با سخنان خود، دستاوردهاي سياسي رژيم صهيونيستي را تضعيف مي كردند.

ديسكين نيز از باراك و نتانياهو انتقاد، آن دو را به انتظار براي ظهور "مسيح منتظر" متهم كرد و گفت اين دونفربه قدرت خود براي رهبري جنگ عليه ايران اطمينان ندارند.

باراك در ادامه انتقادات تند خود افزود: ديسكين و داگان با انتقاد از سياست وي (باراك) و سياست نتانياهو در قبال ايران معيارهايي را كه افراد طبق آن و به طور محرمانه با نخست و زير و وزير جنگ همكاري مي كنند ، نقض كردند.

باراك خاطر نشان كرد بايد با توسل به قانون ، در قبال مسوولان امنيتي پيشين اسرائيل قاطعانه برخورد كرد و به آنان اجازه نداد درباره مسائل امنيتي سخن بگويند .

به گفته باراك ، در آمريكا فرديكه رئيس ستاد مشترك  باشد نمي تواند به مدت 10 سال متصدي پست وزير دفاع گردد.

پايگاه روزنامه هاآرتص نيز به نقل از اولمرت در واكنش به باراك نوشت ، حقيقت اين است  كه نخست وزير پيشين و سه نفر از مسوولان سرويسهاي امنيتي رژيم صهيونيستي - ديسكين ، داگان و گابي اشكنازي رئيس پيشين ستاد مشترك - كه هر كدام به مدت چند سال به طور محرمانه در امور بسيار حساس و در ارتباط با امنيت رژيم صهيونيستي فعاليت مي‌كردند، بدون استثناء بر اين باورند كه باراك به زودي از عرصه سياسي اسرائيل حذف مي‌شود و چيزي جز ضرر و زيان براي امنيت اسرائيل به ارث نمي‌گذارد.

اولمرت در اين خصوص به نظرسنجي‌هايي استناد مي‌كند كه در سرزمين‌هاي اشغال شده فلسطين صورت گرفته و طبق این نتايج، حزب "عصتماووت" كه وزير جنگ بنيان گذار آن است در انتخابات عمومي چهارم سپتامبر آينده به آراي مورد نياز نخواهد یافت.

اختلافات اخیر میان سران رژیم صهیونیسیتی در مورد حمله به ایران و برنامه هسته‌ای صلح آمیز آن در حالی وارد مراحل بسیار تند و خطرناک خود شده که برخی از منابع از توافق ایران و کشورهای غربی برای رسیدن به یک تفاهم برد – برد خبر می‌دهند که طی آن ایران توان خود برای ادامه غنی‌سازی را حفظ خواهد کرد و غربی‌ها نیز تحریم‌های اعمال شده علیه ایران را لغو خواهند کرد.

 

<AMB>

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها