انتقاد نویسنده آمریکایی از اقدامات رژیم بحرین

اصلاحات حاکم بحرین فرمایشی است

اصلاحات حاکم بحرین فرمایشی است
جمعه 15 ارديبهشت 1391 - 15:51

لندن ـ نويسنده و تحليل‌گر سياسي امريكا، غرب را مسوول اقدامات تجاوزكارانه مزدوران رژيم حاكم عليه ملت بحرين دانست و تاكيد كرد كه ملت بحرين خواهان دموكراسي و عدالت هستند.

كارول كولد روز جمعه در گفتگو با شبكه خبري العالم گفت: مردم بحرين هر روز در معرض سركوبها و نقضهاي گسترده حقوق بشر قرار مي گيرند، همچنين رژيم به يورشها و بازداشتهاي روزانه خود عليه آنهايي كه خواهان ازادي و عدالت هستند، ادامه مي دهد.

وي افزود: دولت امريكا در خصوص سلاحهايي كه طي سالهاي گذشته به رژيم بحرين فروخته است و اينك در سركوب مردم مورد استفاده قرار مي گيرد، با يك گرفتاري و مشكلي مواجه شده است. امريكا از نقض حقوق بشر در برخي كشورها انتقاد مي كند ولي در كشورهاي ديگري مانند برمه و بحرين هيچ انتقادي نمي‌كند.

كارول كولد با بیان این موضوع که اگر اصلاحاتي بر قانون اساسي صورت گيرد، اين اصلاحات بدون آزاد كردن بازداشت شدگان، اصلاحات بيهوده و صوري خواهند بود، اظهار داشت: مقامات در كشورهاي غربي برخلاف كشورهاي عربي از اختياراتي برخوردار نيستند، ملت بحرين مي خواهد پادشاه را كنار بزند، تا دموكراسي را در كشور برقرار كند.

كارول كولد تاكيد كرد كه مقامات بحرين از فعاليت خبري چندين رسانه جهاني در هنگام مسابقات اتومبيل راني فرمول يك در بحرين جلوگيري كرد، زيرا نگران بود تا مبادا اين رسانه ها اعتراضات مردمي و نقضهاي حقوق بشر و خشونت‌هاي رژيم عليه ملت بحرين را نيز پوشش دهند.

گفتنی است به تازگی حاکم بحرین دستور اصلاحاتی را داده که به زعم خود وی تاثیرگذار است اما مخالفان آن را رد کرده و می‌گویند این اصلاحات نمایشی و خالی از واقعیت بوده و ضمانت اجرایی نداشته و ندارد.

14:46

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها