روسیه: ماجراجویی در کره پیامد خطرناکی دارد

روسیه: ماجراجویی در کره پیامد خطرناکی دارد
شنبه 25 آذر 1396 - 05:27

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، روز جمعه گفت، خطر رویارویی نظامی در شبه جزیره کره هیچ گاه تا این اندازه جدی نبوده است و هرگونه اقدام خودسرانه می تواند پیامدهای ناخوشایندی را به دنبال داشته باشد.

العالم - آسیا

به گزارش خبرگزاری ایتارتاس از نیویورک، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در سخنانی که در شورای امنیت این سازمان ایراد کرد گفت تحولات شبه جزیره کره مرحله ای دشوار را پشت سر می گذارد.

واسیلی نبنزیا تصریح کرد: اغراق آمیز نخواهد بود اگر بگوییم خطر بروز جنگ در شبه جزیره کره هیچ گاه تا این اندازه جدی نبوده است.

این دیپلمات روس تاکید کرد: لفاظی های مخاصمه جویانه و نمایش قدرت های خودسرانه شرایطی را به وجود آورده است که جهان از احتمال وقوع جنگ در شبه جزیره کره سخن می گوید.

وی گفت: واقعیت این است که در چنین شرایط متشنجی هر گونه اقدام نسنجیده یا برداشت نادرست از اقدامات انجام شده می تواند پیامدهای ناخوشایند به دنبال داشته باشد.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد روی آوردن به اقدام نظامی برای حل بحران کره شمالی را رد کرد و خواستار آن شد که طرف های درگیر در این بحران سیاست فشار و ارعاب متقابل را کنار بگذارند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها