وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد:

استفاده صهیونیستها از گازهای مشکوک در حمله به فلسطینیان غزه

استفاده صهیونیستها از گازهای مشکوک در حمله به فلسطینیان غزه
شنبه 25 آذر 1396 - 09:40

وزارت بهداشت فلسطین خواستار تحقیق در خصوص ماهیت گازهای اشک آوری شد که نظامیان رژیم صهیونیستی دیروز (جمعه) در نوار غزه از آن ها استفاده کردند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت یمن گفت: ده ها نفر از تظاهرات کنندگان فلسطینی در پی استفاده ارتش صهیونیستی از یک نوع گاز دچار خفگی شدید شدند.
به گفته این مقام بهداشتی، استنشاق این گاز سمی باعث افزایش ضربان قلب، استفراغ و صرفه شدید شماری از تظاهرات کنندگان در شرق رفح واقع در جنوب غزه شده است.
اشرف القدره از طرف های مربوطه خواست تا بر تحقیق در این باره ماهیت این گاز سمی را شناسایی و مقام های صهیونیستی را به خاطر استفاده از این تسلیحات علیه تظاهرات کنندگان بی دفاع مورد پیگرد قانونی قرار دهند.
مردم فلسطین روز جمعه با برپایی تظاهرات در بخش های مختلف کرانه باختری، غزه و قدس برای دومین هفته علیه تصمیم اخیر رئیس جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اعتراض کردند.
در این تظاهرات که با سرکوب گسترده نظامیان صهیونیستی مواجه شد، چهار فلسطینی به شهادت رسیدند و دستکم 367 نفر زخمی شدند.
پلیس صهیونیستی همچنین شماری زیادی از تظاهرات کنندگان را دستگیر و روانه زندان کرده است.
به گزارش ایرنا، وزارت بهداشت فلسطین روز جمعه با صدور بیانیه ای اعلام کرد از ابتدای هفته گذشته در مخالفت با تصمیم ترامپ مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، تاکنون بیش از دو هزار فلسطینی زخمی شده اند .
این بیانیه حاکی است: شمار زخمی ها در کرانه باختری از جمله شهر قدس بالغ بر دو هزار 468 نفر است که 514 نفر آنها به بیمارستان منتقل شدند که 301 نفر آنها در نوار غزه هستند.
بر اساس این بیانیه، 152 نفر با شلیک گلوله صهیونیست ها در کرانه باختری و111 نفر در نوار غزه زخمی شده اند این در حالی است که بقیه موارد بر اثر استنشاق گاز اشک آور و گلوله پلاستیکی یا پرتاب شدن یا زیر گرفتن زخمی شده اند.
درگیری های روز جمعه نظامیان رژیم صهیونیستی با فلسطینیان پس از برگزاری نماز جمعه و راهپیمایی گسترده آنها در اردوگاه قلندیا در شهر قدس دهها زخمی به جا گذاشت.
گروه های فلسطینی امروز جمعه را روز خشم فلسطینیان در اعتراض به تصمیم ترامپ درباره قدس نامیدند.
تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی که در 6 دسامبر 10 آذر اعلام شد با مخالفت جهانی مواجه شد.

پربیننده ترین خبرها