اردوغان: از دست رفتن قدس به معنی از دست دادن مکه است

اردوغان: از دست رفتن قدس به معنی از دست دادن مکه است
شنبه 25 آذر 1396 - 10:35

رئیس جمهور ترکیه با تاکید بر اهمیت حفاظت از قدس، گفت: اگر قدس را از دست دهیم، نمی توانیم از مدینه، مکه و سپس کعبه حفاظت کنیم.

العالم ـ ترکیه

به گزارش آناتولی،رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه شامگاه جمعه در واکنش به اقدام آمریکا درخصوص به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی گفت: "اگر قدس را از دست دهیم، نمی توانیم از مدینه حفاظت کنیم. اگر مدینه را از دست دهیم، نمی توانیم از مکه حفاظت کنیم. اگر مکه از دست برود، کعبه را هم از دست می دهیم".

رئیس جمهور کشور همچنین تصریح کرد: "هنگامی که کاری از دستمان ساخته نیست، حداقل با زبانمان و اگر با زبانمان نیز نتوانستیم کاری از پیش ببریم از درون قلبمان اعتراض کنیم. امروز از مرحله بغض قلبی به مرحله اعتراض به وسیله زبان رسیده ایم. ان شاء الله شاهد روزهایی خواهیم بود که توانایی از میان برداشتن ظلم و ستم به وسیله دستهایمان را نیز خواهیم داشت".

وی اظهار داشت که تصمیم اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مورد شهر قدس زنگ خطر برای توطئه‌های جدید علیه جهان اسلام است.
پیش از این اردوغان اعلام کرده بود که به رسمیت شتاختن قدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل از سوی رئیس جمهوری آمریکا بمبی است که به سمت خاورمیانه پرتاب شده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه (15 آذر ماه/ششم دسامبر) در سخنانی در کاخ سفید بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل به رسمیت شناخت و به وزارت امور خارجه آمریکا دستور داد که مقدمات انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس را مهیا سازد.

این اقدام برخلاف قعطنامه های سازمان ملل و نظر اکثر کشورهای دنیا از جمله متحدین آمریکا در اروپا و کشورهای عرب و اسلامی است. تصمیم ترامپ موجی از واکنش های منفی در دنیا و اعتراضات، درگیری فلسطینیان با نظامیان صهیونیست، شهادت و زخمی شدن شماری زیادی از آنان را به همراه داشته است.

پربیننده ترین خبرها