اذعان کارشناس انگلیسی به تبعیض علیه شیعیان در بحرین

اذعان کارشناس انگلیسی به تبعیض علیه شیعیان در بحرین
شنبه 16 ارديبهشت 1391 - 15:46

كارشناس انگليسي در امور خاورميانه، با اذعان به تبعيض و سرکوب اکثريت شيعيان در بحرين، وضعيت اين کشور را نگران كننده توصيف كرد و خواستار ايجاد اصلاحات دمكراتيك ريشه اي ، احترام كامل به حقوق بشر و امتناع از سركوب و شكنجه مردم شد.

"ماتئو جيمسن" روز شنبه در مصاحبه با شبكه العالم گفت: وضعيت بحرين بسيار نگران كننده است ..  بايد در این کشور اصلاحات دمكراتيك ريشه اي ايجاد و احترام به حقوق بشر تضمين شود و اكثريت شيعه اين كشور از سركوب ها در امان بمانند، و از حقوق كامل خود بدون هيچ تبعيضي برخوردار شوند.

جيمسن از رژیم آل خلیفه خواست، از شكنجه و سركوب مردم و به كار بردن گازهاي اشك آور و گلوله جنگي دست بردارد، و به حقوق آنها در اعتراض و برگزاری تظاهرات مسالمت آميز و انتقاد از دولت احترام بگذارد.

این كارشناس انگلیسی امور خاورميانه گفت : دولت آل خلیفه بايد مطالبات مردمي، یعنی برگزاري انتخابات آزاد و دمكراتيك ، تشكيل پارلمان مردمي ، اصلاح نظام سلطنتي ، ريشه كني تبعيض در امور اجتماعی و مشاركت مردم در قدرت، را مد نظر بگيرد و محقق كند .

جيمسن گفت: دولت بحرین عليه شهروندان بي دفاع كه گناهي بجز مطالبه حقوق خود ندارند ، متوسل به زور و خشونت مي شود و شهروندان به زندان مي افتند و شكنجه مي شوند و زير شكنجه جان مي دهند، زيرا به طور مسالمت آميز از دولت مي خواهند كه مطالبات شان را محقق كند.

جيمسن با درخواست از رژیم آل خلیفه برای دست کشیدن از تبلیغات رسانه ای گفت: در بحرین خشونت همچنان ادامه دارد و اصلاحات دمكراتيك ايجاد نشده است، و مردم همچنان دمكراسي ، آزادي ، عدالت اجتماعي و ديگر حقوق خود را مطالبه مي كنند ..  دولت بايد به مطالبات آنها توجه كند .  

جيمسن افزود: مسئولان بايد برآمده از متن ملت باشند و نظام حاكم در صورتي كه مردمي نباشد ، مشروعيتي ندارد .. رژیم آل خليفه مطالبات مردم را ناديده مي گيرد، و به همين دليل مشروعيت خود را از دست داده است، لذا در این کشور بايد علاوه بر ایجاد اصلاحات، انتخابات آزاد و دمكراتيك برگزار و پارلمان مردمي تشكيل شود، و همه گروه هاي سياسي در امور كشوري مشاركت داده شوند .

 

AM - 05 - 15:25



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها