عمرو موسی، نامزد تأیید شده غرب

عمرو موسی، نامزد تأیید شده غرب
يکشنبه 17 ارديبهشت 1391 - 03:46

با نزديک شدن موعد برگزاري انتخابات رياست جمهوري مصر، منابع رسانه اي جهاني تحليل هاي خود را در خصوص نامزدهاي اين انتخابات و دوري يا نزديکي آنها به غرب را آغاز کردند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، روزنامه "فایننشال تایمز" دراینباره نوشت: از میان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مصر، عمرو موسی دبیرکل سابق اتحادیه عرب، نامزد محبوب و مورد تأیید غرب است.

این روزنامه به نقل از عمرو موسی می افزاید: رییس جمهوری آینده باید یک عامل فشار باشد، و برای ایجاد توافق احزاب و مؤسسه ها را تحت فشار قرار دهد.

عمرو موسی تأکید می کند، رقیب اصلی او "محمد مرسی" نامزد گروه اخوان المسلمین است، با این حال فایننشال تایمز "عبدالمنعم ابوالفتوح" از رهبران جداشده از گروه اخوان المسلمین را از رقبای بارز عمرو موسی عنوان می کند، بویژه آنکه وی از سوی جوانان لیبرال حمایت شده، و تأیید برخی سلفی ها را نیز کسب کرده است.

علاوه بر این فایننشال تایمز تأکید دارد که احتمالا برخی آرای احتمالی عمرو موسی در دور نخست رأی گیری جذب برخی نامزدهای غیراسلامگرا و بویژه "احمد شفیق" نخست وزیر اسبق خواهد شد که از سوی ارتش حمایت می شود.

فایننشال تایمز خاطرنشان کرد: عمرو موسی پیش از هرچیز نیازمند آن است که بی اعتمادی عمیق اسلامگرایان را جبران کند، زیرا اسلامگرایان او را یکی از عناصر ارتش می دانند که قصد دارد سلطه ژنرالها را بر کشور تحکیم بخشد.



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها