شدت گرفتن اختلاف سران اسرائیل درباره ایران

شدت گرفتن اختلاف سران اسرائیل درباره ایران
يکشنبه 17 ارديبهشت 1391 - 06:52

اختلاف نظر مسؤلان امنيتي اسرائيلي با سياستمداران اين رژيم درباره ايران، تنش بين محافل امنيتي و نهادهاي سياستگذاري رژيم اسرائيل را به اوج خود رسانده است.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی العالم، گزارشگر کانال دو تلویزیون رژیم صهیونیستی در این خصوص اظهار داشت: "اختلاف نظرها در زمینه برنامه هسته ای ایران میان مسؤولان امنیتی و سیاسی اسرائیلی به اوج خود رسیده است".

وی افزود: "روزنامه نیویورک تایمز در آخرین تحلیلهای خود در خصوص عملکرد اسرائیل در قبال برنامه هسته ای ایران نوشته است که فرصت اسرائیل برای حمله به ایران رو به اتمام است".

این گزارشگر صهیونیست خاطرنشان کرد: "ایهود باراک از اظهارات اخیر یووال دیسکن رئیس سابق شاباک در خصوص راهکارهای کابینه اسرائیل برای تعامل با ایران انتقاد کرد".

وی گفت: "در کنفرانس جورزالیم پست در نیویورک، اختلاف نظر میان یکی از وزرای اسرائیل و ومئیر داگان رئیس سابق موساد ابعاد گسترده تری پیدا کرد".

در همین حال تلویزیون اسرائیل بخشی از اظهارات "گلعاد إردن" وزیر اسرائیلی و عضو حزب لیکود را در انتقاد از اظهارات مسؤولان امنیتی اسرائیل پخش کرد.

گلعاد گفت: "اگر دیسکن گمان می برد اظهارات ما آینده اسرائیل را در معرض تهدید قرار می دهد، بهتر است برای نجات اسرائیل استعفای خود را اعلام می کرد، نه اینکه برای 5 سال مسؤلیت شاباک را برعهده بگیرد. دیسکین از رئیس کابینه خواسته بود تا ریاست وی را در شاباک یک سال تمدید کند. امیدوارم رؤسای موساد و شاباک تلاشهای ما را در راستای تبیین خطرات ناشی از برنامه هسته ای ایران بی نتیجه نسازدند.

تلویزیون اسرائیل در ادامه پاسخ مئیرداگان رئیس سابق موساد را به اظهارات وزیر اسرائیلی پخش کرد.

داگان گفت: "اظهارات شما نادرست است".

این گزارشگر اسرائیلی گفت: "دولت ادعا می کند دیسکن از نتانیاهو درخواست کرده  تا ریاست موساد را به وی واگذار کند، اما در حقیقت نتانیاهو اصرار داشت دیسکن ریاست موساد را برعهده بگیرد که در لحظات اخیر تصمیم وی عوض شده، و تامر باردو رییس موساد شد".

وی افزود: "ایهود اولمرت نیز در اظهاراتی حمایت خود را از مسؤلان امنیتی اسرائیل اعلام کرد".

در همین حال تلویزیون اسرائیل اظهارات اولمرت را در این زمینه پخش کرد.

اولمرت خاطرنشان کرد: "کسانی که از مئیر داگان و یووال دیسکن و گابی اشکنازی انتقاد می کنند، انسانهای بی مسؤلیتی هستند".

گزارشگر اسرائیلی گفت: "هوادران نتانیاهو داگان و دیسکین را عضو باند اولمرت می دانند".

 



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها