حمله شدید روزنامه دولتی عربستان به اردوغان

حمله شدید روزنامه دولتی عربستان به اردوغان
دوشنبه 27 آذر 1396 - 10:17

روزنامه دولتی عکاض عربستان با حمله شدید به رئیس جمهور ترکیه نوشت: بین اردوغان و ایران تفاوتی نیست و هر دو خواهان محو کشورهای عربی خلیج فارس هستند.

العالم ـ عربستان سعودی

به نوشته روزنامه عکاظ چاپ عربستان سعودی، از زمان پیروزی رجب طیب اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه، مساله احیای امپراطوری عثمانی از رویاهای اصلی وی بوده است که در سخنرانی های مختلف بدان اشاره می کند. اما اردوغان در طی مسیری که منتهی به چنین جایگاهی برای کشورش شود، قدمهای درستی برنداشت؛ برای نمونه، به جای برقراری روابط نزدیک با دولتهای عرب و خلیج فارس، در جریان انقلاب مصر، موضع مخالف با السیسی را برگزیده و از اخوان المسلمین دفاع کرد.

به گزارش انتخاب، این روزنامه دولتی عربستان آورده است: علاوه بر اینکه از عضویت ترکیه در ناتو، استفاده لازم را نکرد و ایالات متحده ناچار شد برای مبارزه با ترویستهای داعش در الرقه، وارد ائتلاف با کردهای سوریه شود و در این میان، اردوغان دائما کردهای داخل ترکیه را تهدید به جنگ می کرد.

عکاض در ادامه حمله به اردوغان به ایران نیز حمله ور شده و می نویسد؛ وقتی در نیتهای واقعی اردوغان تأمّل می کنیم، متوجه می شویم که تفاوت زیادی بین طرحهای او و طرحهای «توسعه طلبانه»! پارس ها نیست. هدف اصلی هر دو محو ملتهای منطقه عربی و خلیج فارس، برای حکومت کردن بر این کشورهاست و این امر هرگز محقق نخواهد شد.

حملات روزنامه سعودی عکاض به اردوغان در حالی است که تا پیش از رویگردانی از سیاست های جنگ طلبانه و تمامیت خواه ریاض، مسافرتهای مقامات عربستانی به ترکیه و تمجیدهای آنان از آنکارا نمودهای فراوانی داشت اما به محض رویگردانی ترکیه، حالا  این کشور هدف حملات آشکار و پنهان ریاض قرار گرفته است.

پربیننده ترین خبرها