دستور لاریجانی برای رصد دقیق رفتار ماجراجویانه آمریکا در منطقه

دستور لاریجانی برای رصد دقیق رفتار ماجراجویانه آمریکا در منطقه
دوشنبه 27 آذر 1396 - 10:59

رییس مجلس شورای اسلامی از مرکز پژوهش های مجلس خواست که مسائل بخش سیاست خارجی را به خوبی رصد و رفتار آمریکایی ها را آنالیز دقیق کنند.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

علی لاریجانی روز دوشنبه در ششمین همایش ملی نقش پژوهش در فرآیند قانون گذاری افزود: با توجه به رفتار آمریکایی ها که هر روز یک ماجرایی را خلق می کنند، حتما مرکز پژوهش ها باید این بخش را مورد رصد جدی قراردهد و از آن غفلت نشود.
وی ادامه داد: در مقابل رفتار آمریکایی ها باید آنالیز درستی صورت بگیرد که این رفتار چه تاثیراتی دارد و چه اقداماتی باید در مقابل آن انجام شود.
رییس قوه مقننه همچنین گفت: بخش های دیگر در کشور این موضوع را بررسی می کنند اما مرکز پژوهش های مجلس باید با کمک آنها یک برداشت دقیقی به نمایندگان ارائه کند.
لاریجانی خاطرنشان کرد: واحدی در مرکز پژوهش ها باید این رفتارها را رصد کند و ارزیابی ها در این زمینه فوق العاده مهم است چرا که این ها تاثیراتی در حوزه اقتصادی، سیاسی و رفتار ایران خواهد داشت.
وی ادامه داد: ارزیابی ما این نیست که مسائل تروریستی در منطقه و رفتار آمریکا و برخی کشورهای منطقه کوتاه مدت است؛ ما باید حداقل یک برنامه میان مدت داشته باشیم که این می تواند ابعاد اقتصادی، سیاسی داشته باشد.
رییس مجلس تاکید کرد نباید منفعلانه به این موضوع نگاه کرد بلکه باید از پیش پیش بینی ها صورت بگیرد و مجلس را در جریان گذاشت.
لاریجانی در ادامه به مسائل در بخش اقتصادی در کشور اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم مسئولیت شناسانه به مسائل کشور نگاه کنیم حاصل آن باید حل مشکلات کشور باشد.
به گزارش ایرنا، وی مشکلات کشور را متشکل از 38 چالش عنوان کرد که حدود 15 چالش آن بسیار بزرگ است و باید خود را با این مشکلات مواجه کنیم و خوب این مسایل را بفهمیم و برای آن راهکار ارائه دهیم چرا که اگر در این حوزه تاخیر کنیم با مشکلات بزرگتری مواجه می شویم.
عضو شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: توانمندی کشور کم نیست اما درست کار کردن اهمیت دارد، با همین منابع باید بتوانیم بعضی از مشکلات را حل کنیم.
لاریجانی افزود در بعضی امور برنامه ریزی و نکاتی را به مجلس ارائه کردند اما هنوز در ابتدای کار هستیم و باید چالش ها مورد توجه جدی قرار گیرد و در این زمینه باید از ظرفیت های مراکز انجمن های علمی استفاده کرد و مستمرا راهکارهایی را به مجلس با نگاه همه جانبه ارائه داد.

پربیننده ترین خبرها