تلاش کابینه رژیم‌صهیونیستی برای تصویب لایحه نژادپرستانه

تلاش کابینه رژیم‌صهیونیستی برای تصویب لایحه نژادپرستانه
دوشنبه 27 آذر 1396 - 13:23

کابینه رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند اوایل زمستان، لایحه نژادپرستانه دولت-ملت یهودی را در پارلمان به تصویب برساند.

العالم _ فلسطین اشغالی

 کابینه رژیم‌صهیونیستی اعلام کرد قصد دارد طرح «اسرائیل، دولت-ملت یهودی» را در اولین بازنگری در زمستان، بدون هیچ تغییری تصویب کند.

«یاریو لِوین» وزیر گردشگری رژیم‌صهیونیستی – که از سوی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم مسئول پیش‌برد این طرح است – گفت: «لایحه دولت-ملت یهودی یکی از مهمترین قوانینی است که کنست تا کنون با آن برخورد داشته و ما قصد داریم در جلسه آتی پارلمان، آن را به رای بگذاریم.»

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» یکی از نمایندگان حزب «لیکود» (حاکم بر کابینه صهیونیستی) در کنست، گفت اولین جلسه بازنگری این طرح، اوایل زمستان و چند هفته دیگر برگزار می‌شود.

طرح دولت-ملت یهودی یکی از جنجالی‌ترین لوائحی است که کابینه رژیم‌صهیونیستی برای تبدیل شدن به قانون، به پارلمان ارائه کرده است. طبق این طرح، زبان عبری در منطقه فلسطین اشغالی به رسمیت شناخته شده و زبان عربی ضمن از رسمیت افتادن، در مدارس تعلیم داده نخواهد شد.

همچنین این لایحه علاوه بر دادن امتیازات فوق‌العاده به یهودیان نسبت به اعراب در فلسطین اشغالی، این منطقه را وطن و سرزمین تاریخی آنها اعلام کرده و به هر یهودی در سراسر جهان اجازه می‌دهد بدون تشریفات، به فلسطین اشغالی مهاجرت کند.

طبق این لایحه قدس پایتخت رژیم‌صهیونیستی است و بر ارتباط یهودیان با مسجد الاقصی تاکید شده است. همچنین اگر دادگاهی برای مسئله‌ای پایه قانونی پیدا نکرد، باید طبق سنت و رسوم یهودیان، حکم صادر کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها