حماس: تداوم بمباران غزه، تلاشی مذبوحانه برای توقف انتفاضه قدس است

حماس: تداوم بمباران غزه، تلاشی مذبوحانه برای توقف انتفاضه قدس است
دوشنبه 27 آذر 1396 - 19:43

خبرگزاری فلسطینی «سما» گزارش داد که «حازم قاسم» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت: تداوم بمباران هوایی غزه ازسوی جنگنده های رژیم صهیونیستی، تلاشی مذبوحانه برای ناکام گذاشتن انتفاضه قدس فلسطینیان در اعتراض به تصمیم اخیر دونالد ترامپ است.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش روز دوشنبه سما، قاسم در اظهارات مطبوعاتی خود گفت: بمباران صبح امروز غزه توسط جنگنده های رژیم صهیونیستی ادامه جنایت های اشغالگران علیه ملت ما در کرانه باختری و شهر قدس اشغالی به شمار می رود.

وی تاکید کرد: حملات هوایی مداوم و شدید رژیم اشغالگر به غزه، تلاشی مذبوحانه است تا مردم انقلابی فلسطین را وادار به توقف انقلاب شان در حمایت از قدس کنند.
 
قاسم ادامه داد: هدف اسرائیل از این بمباران، تحت فشار قراردادن جنبش حماس است که با حمایت مستمرش از قدس در همه مراسم ها و تظاهرات انتفاضه در اراضی فلسطین حضور دارد.
وی تاکید کرد: مردم ما از بمباران و جنایت هایی مستمر اشغالگران هرگز هراسی به خود راه نمی دهند.

تصمیم روز چهارشنبه (15 آذر) «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، سرزمین اشغالی را به کانون درگیری میان معترضان فلسطینی و نظامیان صهیونیست تبدیل کرده است.

این درحالی است که جنگنده های رژیم اشغالگر قدس نیز صبح امروز (دوشنبه) سه پایگاه متعلق به گردان های «عزالدین القسام» شاخه نظامی حماس را هدف حملات خود قرار داد.

بمباران های چند روز اخیر صهیونیستی به مواضعی در غزه نیز منجر به کشته و یا زخمی شدن شماری فلسطینی شده است.

رژیم صهیونیستی ادعا کرده که این حملات را در پاسخ به موشک های شلیک شده از غزه به فلسطین اشغالی انجام داده است.

تصمیم اخیر ترامپ درباره قدس، درگیری ها در شهرهای فلسطین را تشدید کرده که به دنبال آن ده ها فلسطینی شهید، صدها تن زخمی و صدها تن دیگر بازداشت شدند.

این تصمیم، خشم مسلمانان در بسیاری از شهرهای عربی و اسلامی را برانگیخته است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها