گزافه‌گویی نماینده رژیم صهیونیستی درباره بیت‌المقدس در سازمان ملل

گزافه‌گویی نماینده رژیم صهیونیستی درباره بیت‌المقدس در سازمان ملل
دوشنبه 27 آذر 1396 - 20:56

نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل در اظهاراتی علیه نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره بیت‌المقدس گفت: «اعضای شورای امنیت می‌توانند برای صدها بار رای‌گیری کنند اما اورشلیم (بیت‌المقدس) برای همیشه پایتخت اسرائیل خواهد بود».

العالم - فلسطین اشغالی

در حالی که مخالفت‌های بین‌المللی با اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی ادامه دارد، نماینده این رژیم در سازمان ملل، اعضای شورای امنیت این سازمان(به جز آمریکا) را به خاطر برگزاری نشست درباره بیت‌المقدس به استهزا گرفته است. 

جلسه شورای امنیت سازمان ملل با محوریت فلسطین امروز در نیویورک آغاز شد و بخشی از محور مورد نظر برای این نشست، بحث درباره  قطعنامه پیشنهادی مصر درباره موضوع بیت‌المقدس و احتمالا رای گیری درباره آن است.

این نشست،  پس از ایراد سخنرانی نماینده ویژه سازمان ملل در امور خاورمیانه، نماینده آمریکا در سازمان ملل و دو نماینده از کشورهای آمریکای لاتینبرای مشورت‌های داخلی اعضای شورای امنیت سازمان ملل متوقف شد(جزئیات بیشتر).

نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل، در واکنش به این نشست و اظهارات درباره وضعیت بیت‌المقدس، اعضای شورای امنیت سازمان ملل(البته به جز آمریکا) را به استهزا گرفته است.

به گزارش روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، «دنی دانون» گفت: ««اعضای شورای امنیت می‌توانند برای صدها بار رای‌گیری کنند اما این موضوع این واقعیت ساده را که اورشلیم(بیت‌المقدس) پایتخت اسرائیل هست، بوده و خواهد بود، تغییر نخواهد داد».

وی  مدعی شد: «هر کشوری در جهان این حق را دارد که پایتختش را تعیین کند اما وقتی بحث اسرائیل مطرح می‌شود این ابتدایی ترین حق ملی آن مورد تردید قرار گرفته و محکوم می‌شود. ما از آمریکا به دلیل ایستادن در کنار اسرائیل و وفادار بودن به واقعیت، تشکر می‌کنیم».

دانون افزود: «به اعتقاد من، این قطعنامه وتو خواهد شد».

پربیننده ترین خبرها