لودريان: به زودی به ايران می روم

لودريان: به زودی به ايران می روم
سه شنبه 28 آذر 1396 - 02:57

وزیر امور خارجه فرانسه گفت: به زودی به ایران می روم و درباره موشک بالستیک و حضور منطقه ای ایران، نگرانی های ایجاد شده را با ایرانی ها در میان می گذارم. 

به گزارش شبکه فرانس 24، ژان- ایو لودریان امروز با رکس تیلرسون همتای آمریکایی اش در واشنگتن دیدار و درباره مسایل مختلف از جمله کره شمالی، سوریه و ایران با وی رایزنی کرد.
شبکه فرانس 24 گزارش داد: دو طرف به ویژه درباره ایران و موشک های بالیستیکی که گفته می شود تهران از یمن به ریاض شلیک کرد، گفتگو کردند. 
وزیر امور خارجه فرانسه در این باره گفت: موضوع موشک های بالیستیک هیچوقت بخشی از توافق وین نبوده است. ما این را قبلا گفته ایم. اما این بدان معنا هم نیست که یک موضوع فرعی است. بلکه برعکس باید موضوع موشک های بالیستیک ایران را به طور جداگانه مورد بررسی قرار داد و اگر خطر آن محرز گردید تحریم های جداگانه ای را برای ایران در نظر گرفت. این موضوعی است که باید مورد بررسی قرار دهیم. در حال حاضر در موضوع ایران سه مساله داریم. یکی گفتگو درباره مسایل هسته ای، دیگری درباره موشک های بالیستیک ایران و موضوع سوم نیز به اراده سلطه طلبی ایران در کل منطقه مربوط می شود که همه را نگران کرده است. این سلطه طلبی یا به صورت مستقیم انجام می شود یا به واسطه شبه نظامیان و گروه هایی که تحت فرمان ایران است. این نگرانی هایی است که باید با ایرانی ها در میان گذاشت. زیرا قابل قبول نیست که ایران اینگونه عمل کند. 
ژان - ایو لودریان در ادامه این مصاحبه که در حاشیه سفر به آمریکا با رسانه های فرانسوی انجام می داد در پاسخ به این سوال که آیا طبق برنامه به ایران سفر خواهد کرد یا نه، گفت: بله به ایران می روم و در این مورد ابهامی وجود ندارد. این موضعی که اعلام کردم موضع ما و البته آمریکاست. 
وی در پاسخ به این سوال که چه زمانی به ایران می رود، گفت: به زودی. 
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها