مفتی کل سعودی برخلاف اسلام فتوا می دهد

مفتی کل سعودی برخلاف اسلام فتوا می دهد
يکشنبه 17 ارديبهشت 1391 - 17:34

عضو دبيرخانه کل مجمع عربي اسلامي براي حمايت از مقاومت تأکيد کرد، فتواي مفتي سعودي درباره انقلابهاي عربي در هيچ شرايطي با رويکرد اسلام همخواني ندارد.

"فاروق العشری" شامگاه یکشنبه در مصاحبه با شبکه العالم اظهار داشت: فتوای مفتی سعودی درباره انقلابهای عربی با رویکرد اسلام درخصوص همزیستی بین انسانها با عقاید مختلف، تناقض دارد.

العشری افزود: رویکرد قرآنی درباره همزیستی بین اهل کتاب و اجازه عبادت به آنها در مراکز عبادتشان، در یک سرزمین و میهن واحد کاملا شفاف است.

العشری انقلابهای مردمی را برای مخالفت با ظلم، بردگی و استبداد دانست و ادعای مفتی سعودی را مبنی بر اینکه گناهان بندگان در کشورهای عربی موجب مشکلات شده است، محکوم کرد.

العشری خاطرنشان کرد: مصر شاهد یک انقلاب مردمی است، مردم برای رهایی از سلطه حاکم مستبد و ظالم که با دشمن اسلام و اعراب همدست شده قیام می کنند؛ زیرا این حاکم است که از چارچوب شریعت خارج شده است.

عضو دبیرخانه کل مجمع عربی اسلامی برای حمایت از مقاومت، تأکید کرد: نمی توان همه این ملتهای مظلوم را غوغاسالار توصیف کرد، زیرا آنها حق دارند قیام کنند، و مانند مردم عربستان سعودی و بحرین برای دستیابی به مطالبات خود تلاش کنند.

 

AM - 06 - 18:57



پربیننده ترین خبرها