برگی از بیانات رهبری؛

در ایرانشهر احساس غربت نکردم

در ایرانشهر احساس غربت نکردم
سه شنبه 28 آذر 1396 - 09:44

رهبر انقلاب : من همیشه به دوستان گفته‌ام، ایرانشهر را از خود و خود را از ایرانشهر می دانم.

العالم - ایران / سیاسی

پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR به مناسبت فرارسیدن بیست و هشتم آذرماه، سالروز تبعید حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سال ۱۳۵۶ به ایرانشهر گزیده‌ای از بیانات رهبر انقلاب در تاریخ ۸۱/۱۲/۰۶ در جمع مردم ایرانشهر را منتشر می کند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: شهر عزیز ایرانشهر برای من نقطه درخشنده ای در خاطرات گذشته است. مردم و جوانان این شهر در این فصل خاطره تاریخی من، هر کدام نقشی و جایی دارند. اگرچه هرکسی در دوری از خانه و زندگی خود احساس غربت می کند اما من در سال 56 و 57 در ایرانشنهر احساس غربت نکردم. سیاست رژیم طاغوت ایجاد بدبینی میان قشرهای مردم بود. دلها را به هم چرکین و بدبین می کردند. البته اجازه اظهار وجود به کسی نمی دادند یعنی در مقابل درگیری ها به شدت حساس بودند چون می ترسیدند اما دلها را به هم بدبین می کردند. شیعه و سنی، بلوچ و فارس، در همه جای کشور اینگونه بود. من بعنوان یک روحانی و طلبه غریب و نا اشنا در این شهر خیلی سخت بود که بتوانم ارتباط ایجاد کنم اما بعد از آنکه حادثه سیل ایرانشهر پیش آمد ارتباطات ما با آحاد مردم و اعماق لایه های اجتماعی این شهر صمیمی شد و قبل از آن هم با علما و مردم این شهر رابطه برقرار کردم.

امروز این مقداری که من از ایرانشهر دیدم، با ایرانشهر آن روز تفاوت کرده است. ایرانشهر 25 سال قبل امکان زندگی متعارف هم در آن نبود. یک شهر کوچک با تنگناهای زیاد و با مردمی به شدت محروم از همه جهت. اما دلهای گرم مردم و محبتهای جوشان آنها توانست در آن مدتی که من و بقیه دوستان تبعیدی در این شهر بودیم یک پیوند مستحکمی بوجود آمد. من همیشه به دوستان گفته‌ام، ایرانشهر را از خود و خود را از ایرانشهر میدانم.

من ایرانشهر را به عنوان محل سکنای یک انسان دوست دارم. ایرانشهر برای من نقطه ممتازی است."

پربیننده ترین خبرها