افسر سابق سیا:

راهبرد امنیت ملی ترامپ موجب افزایش مداخلات نظامی واشنگتن در جهان می‌شود

راهبرد امنیت ملی ترامپ موجب افزایش مداخلات نظامی واشنگتن در جهان می‌شود
سه شنبه 28 آذر 1396 - 10:14

افسر سابق سیا در گفت‌وگو با «اسپوتنیک» تصریح کرد که راهبرد جدید امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا موجب افزایش مداخلات واشنگتن در خارج از خاک آمریکا می‌شود.

العالم - آمریکا

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه، راهبرد امنیت ملی جدید آمریکا را آشکار کرد و در آن خواستار گسترش نیروهای مسلح آمریکا به سطح قدرت بی‌همتا شد.

وی همچنین متعهد شد تا حضور نظامی ضروری آمریکا را در خاورمیانه به منظور حفاظت از آمریکا و همپیمانان این کشور در مقابل حملات تروریستی و حفظ توازن قدرت مطلوب منطقه‌ای حفظ کند.

«فیلیپ جرالدی» افسر سابق «سیا» در گفت‌وگو با خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» در خصوص این راهبرد امنیت ملی ترامپ گفت که این راهبرد جدید ترامپ، ابزار وسوسه‌برانگیزی را برای ترامپ فراهم می‌آورد تا مداخلات نظامی بیشتری در خارج از خاک آمریکا داشته باشد.

وی توضیح داد: «دادن پول بیشتر به ارتش در حالیکه از قبل نیز بودجه زیادی داشته است، احمقانه است، به خصوص آنکه این اقدام ابزاری را فراهم می آورد تا هر رئیس‌جمهوری را وسوسه کند تا از ارتش برای حل مشکلات خارجی بهره گیرد».

طبق این گزارش، این افسر سابق سیا گفت:‌«سخنرانی ترامپ اساساً به گونه‌ای طراحی شده بود تا هواداران ترامپ آن چیزهایی را که می‌خواهند، از او بشنوند».

وی به چین و روسیه نیز اشاره کرد و گفت: «شنیده نشدن این مطلب که چین و روسیه بعنوان دشمن توصیف شوند، جدید و تازه بود. آنها در حقیقت در برخی حوزه‌ها بعنوان رقیب محسوب می‌شوند اما در حقیقت هیچ یک از این دو کشور تهدیدی برای آمریکا نیستند».

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها