تحلیل مشاور سیاسی اسد از سیاست جنگ طلبانه آمریکا در منطقه

تحلیل مشاور سیاسی اسد از سیاست جنگ طلبانه آمریکا در منطقه
سه شنبه 28 آذر 1396 - 11:37

مشاور سیاسی و رسانه ای بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، در تحلیلی سخنان تحریک آمیز نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل، علیه محور مقاومت را "سیاست تکراری و جنگ طلبانه واشنگتن علیه منطقه" عنوان کرد.

العالم ـ سوریه

به گزارش المیادین، بثینه شعبان در این تحلیل افزود که سیاست و سخنان کنونی مقامات آمریکایی کاملا شبیه ادعاهای 'کالین پاول' (وزیر خارجه سابق آمریکا در دوران جرج بوش) در خصوص عراق است که موجب حمله به این کشور و قربانی شدن میلیون ها نفر شد.
شعبان اضافه کرد: در حالی که نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل مدعی شد که موشک هایی که از یمن به سوی ریاض شلیک شده، ساخت ایران است، بلافاصله سازمان ملل تاکید کرد که مدارکی که این ادعا را ثابت کند ، وجود ندارد.
مشاور اسد در تحلیل خود نوشت: نماینده آمریکا در واقع همان نمایش کالین پاول را تکرار کرد که او نیز با نشان دادن یک بسته کوچک از مواد شیمیایی، مدعی وجود سلاح شیمیایی در عراق شد، در حالی که پاول می دانست که سخنانش درست نیست و افترایی برای به حرکت درآوردن نیروهای آمریکایی برای جنگ با عراق از پایگاه های این کشور در عربستان، قطر و دیگر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس است.
وی اضافه کرد: پس از این ادعای پاول، 'هانس بلیکس' بازرس سوئدی کتابی نوشت که در آن کلیه روش ها و فشارهای آمریکا بر گروه بازرسان بین المللی از عراق را افشا کرده است.
شعبان ادامه داد: بلیکس در جلسه آخر شورای امنیت سازمان ملل که در فوریه (بهمن ماه ) 2003 برگزار شد، اعلام کرد، دولت عراق کاملا با بازرسان همکاری کرده و آنها هر مکانی که می خواسته اند را تفتیش کرده اند و نیاز به شش ماه زمان دارند تا تحقیقات را به پایان برده و گزارش آن را پیش روی شورای امنیت قرار دهند تا این نهاد، تصمیم تنهایی خود را درباره بغداد اتخاذ کند، اما نمایندگان آمریکا و کشورهای اروپا اعلام کردند که آنها زمان ندارند و هرچه سریعتر باید عملیات نظامی علیه عراق را آغاز کنند.
وی نوشت: میلیون ها نفر از مردم عراق در نتیجه این تصمیم جنایت آمیز آمریکا قربانی شدند، تنها به این دلیل که فرمان جنگ از سوی صدایی بلندتر یعنی از سوی رژیم صهیونیستی خواسته شده بود.
شعبان افزود: همین شرایط اکنون برای ایران، سوریه، لبنان، یمن، لیبی و بحرین وجود دارد و نمایندگان آمریکا و دولت های اروپایی با خواست لابی صهیونیستی که از قدرت مالی و رسانه ای برخوردار است، می توانند آنها را متهم کنند و مورد حمله قرار دهند. 
وی نوشت: عراق اکنون پس از 14 سال از حمله بی دلیل آمریکا به این کشور از مشکلات بسیاری رنج می برد. جنگی که تنها تلاشی بود برای تضعیف قوای کشورهای عربی که می توانست تهدیدی برای رژیم صهیونیستی باشد. پس از این حمله تاکنون آمریکا داستان ها و حکایت های بسیاری برای توجیه حملات خود و عقب نشینی از اعمالی که مرتکب شده، نقل کرده، ولی باید دانست که شرکت های تولید سلاح همپیمان با رژیم صهیونیستی تصمیم گیرنده نهایی در کاخ سفید هستند.
مشاور رسانه ای رئیس جمهوری سوریه در اشاره به ادعاهای نیکی هیلی درباره ایران افزود تاکید کرد: 'چقدر امروز به دیروز با هم شبیه هستند'، امروز رژیم صهیونیستی به معادله عادی سازی روابط با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس که سرسپرده آمریکا هستند، دست یافته و این رژیم با دولت های عربی به این نقطه رسیده اند که ایران تهدید مهمی است. بنابر این رژیمهای وابسته عربی و رژیم صهیونیستی کنار هم بایستند تا ایران را بدنام کنند.
وی اضافه کرد: در همین راستا نیز عربستان دشمنی ساختگی و دورغ پراکنی ها علیه ایران را آغاز کرده که آخرین آن درباره موشک شلیک شده از یمن به سوی ریاض بود. حتی واشنگتن نیز در ابتدا این خبرها را تکذیب کرد، اما پس از آن در صدد کتمان واقعیت برآمد . 
شعبان نوشت: 'دونالد ترامپ' در پیامی که دوشنبه گذشته کاخ سفید آن را منتشر کرد، حملات آمریکا در سوریه را اقدامی قانونی دانست . 
رئیس جمهوری آمریکا در این پیام گفت: پس از گزارش های دوره ای اخیر نیروهای آمریکا اقدام به مشارکت در جنگ ضد 'داعش' در سوریه کرده اند و در این میان حملاتی نیز به ارتش سوریه و همپیمانان آنها صورت گرفته که این حملات قانونی بودند و برای جلوگیری از تهدیدهای نیروهای آمریکایی از سوی این نیروها بوده است. 
مشاور رسانه ای بشار اسد تاکید کرد که ترامپ از کدام قانون و از کدام نیروهای آمریکایی سخن می گوید. از نیروهایی که از داعش حمایت می کنند. نیروهایی که حضور آنها در سوریه اشغالگری است و باید از کشور اخراج شوند.
شعبان ادامه داد: ادعای ترامپ در حالی است که آمریکا 'ید طولایی' در ارتکاب به جنایت های جنگی دارد، همانند حمله آمریکا به نیروهای ارتش سوریه در 'جبل الثرده' و جنایت های جنگی آنها علیه غیرنظامیان در 'دیرالزور'، 'الرقه'، 'البوکمال'.
وی اضافه کرد که حمله به ارتش و مردم سوریه با سلاح شیمیایی با توجه به قوانین بین المللی، جنایت جنگی است، اما رئیس جمهوری آمریکا آن را اقدامی قانونی می داند. آیا این نیروها که در خاک سوریه غیرقانونی و اشغالگرانه حضور دارند، از سوی نیروهای ارتش سوریه و همپیمانان آن تهدید می شوند.
شعبان افزود: آمریکا در تلاش است، یک ائتلاف راهبردی جدید برای غارت ثروت های کشورهایی عربی ایجاد کند و هدف بعدی واشنگتن برآورده ساختن خواست صهیونیست ها است و بخاطر آنها به افتراهایی پناه برده که همه جهان آن را به سخره گرفته اند.
وی اضافه کرد که سیاست کنونی آمریکا اجرایی کردن سیاست اشغالگرانه و استعماری رژیم صهیونیستی در سرزمین های فلسطینی و عربی است. سیاست هایی که با تمام اختلاقیات و قوانین بین المللی در تضاد است. 
وی تاکید کرد که به همین دلیل نیز نمایندگان سیاسی آمریکا در تلاش برای توجیه سیاست های صهیونیستها هستند و در این راه حماقت ها و جرایمی را مرتکب می شوند که بر 'کارنامه تاریخی سیاه' آنها در ریختن خون مردم بی گناه می افزاید. 
شعبان نوشت: جایگاه آمریکا اکنون در چشم مردم جهان تنزل یافته و این دیوانگی که نمایندگان و مقامات واشنگتن مرتکب می شوند، به منظور بکارگیری قدرت نظامی برای نجات آمریکا از قضاوت میلیون ها انسان که جنگ طلبی های و جنایت های آنها ضد ملت ها را محکوم می کنند، صورت می گیرد .

پربیننده ترین خبرها