روحانی در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی:

خطای ترامپ مسلمانان را در موضوع قدس متحدتر کرد/ شاهد انتفاضه جدید ملت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی هستیم

خطای ترامپ مسلمانان را در موضوع قدس متحدتر کرد/ شاهد انتفاضه جدید ملت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی هستیم
سه شنبه 28 آذر 1396 - 21:50

رئیس جمهور گفت: خطای رییس جمهور آمریکا در اعلام انتقال سفارت این کشور به قدس شریف، مسلمانان را در موضوع قدس و فلسطین متحدتر کرد و مساله قدس که در سالهای اخیر به خاطر معضل تروریسم در منطقه تا حدی موضوع درجه دوم شده بود، به جایگاه اصلی خود بازگشت.

العالم _ ایران / سیاسی

حسن روحانی رییس جمهور شامگاه سه شنبه در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن ارائه گزارشی از اجلاس فوق العاده سران سازمان همکاری اسلامی در استانبول، گفت: سران و مسوولان کشورهای شرکت کننده در این اجلاس با لحنی تند علیه توطئه جدید آمریکا و رژیم صهیونیستی سخن گفتند که کمتر سابقه داشت.

روحانی اظهارداشت: خطای رییس جمهور آمریکا در اعلام انتقال سفارت این کشور به قدس شریف، مسلمانان را در موضوع قدس و فلسطین متحدتر کرد و مساله قدس که در سالهای اخیر به خاطر معضل تروریسم در منطقه تا حدی موضوع درجه دوم شده بود، به جایگاه اصلی خود بازگشت.

وی تاکید کرد: این توطئه ای علیه فلسطین، قدس و جهان اسلام بود که تاکنون نتیجه معکوس برای بانیان آن داشته و امروز شاهد انتفاضه و حرکت جدید ملت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی هستیم.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی، تصریح کرد: بسیار مناسب است که در این ایام عملکرد و اقدامات شورای عالی انقلاب فرهنگی را مورد سنجش و بررسی قرار دهیم و ارزیابی کنیم که چقدر توانسته ایم با توجه به تحولات کشور و دنیا گامهای بهتر و رو به جلویی برداریم.

روحانی با اشاره به اینکه امروز ارتباطات شرایط دگرگونی پیدا کرده و رابطه فکری و علمی گسترده ای در دنیا بوجود آمده است ، گفت: این شرایط ایجاب می کند تا شورای عالی انقلاب فرهنگی در راستای پاسخ به توقعات جامعه و بهبود مسایل علمی و دانشگاهی اهتمام داشته و تصمیمات جدی اتخاذ کند.

رییس جمهور افزود: روند و شیوه اقدامات ما باید به گونه ای باشد که تصمیمات اتخاذ شده اثربخش تر باشد تا بواسطه آنها توقعات مقام معظم رهبری، مردم، دانشگاه ها و اهل فرهنگ تامین شود.

روحانی اظهارداشت: یکی از وظایف مهم شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی موضوعات فرهنگی و روند مسایل علمی و دانشگاهی و اتخاذ تصمیمات لازم در مسیر بهبود شرایط است.

رییس جمهور با اشاره به 27 آذر سالگرد شهادت شهید مفتح و ایام وحدت حوزه و دانشگاه، بر ضرورت ارتباط هر چه نزدیکتر این دو نهاد مهم تاکید کرد و گفت: شهیدان بهشتی ، مطهری و مفتح  از پیشروان رابطه نزدیکتر حوزه و دانشگاه بودند.

روحانی افزود: نهضت و انقلاب اسلامی در نزدیک شدن حوزه و دانشگاه بسیار موثر بود و این ارتباط باید بسیار مستحکم ادامه یابد.

در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی بخش های دیگری از سند مراودات علمی و فناوری بین المللی جمهوری اسلامی ایران با هدف تقویت ارتباطات و تعاملات  علمی  و فناوری در صحنه ملی و بین المللی و فراهم کردن زمینه های مناسب برای تبادلات گوناگون عرصه های مختلف علم وفناوری در صحنه های جهانی، بررسی و بندهایی از آن به تصویب رسید.

همچنین در این جلسه گزارشی درباره برگزاری دومین دوره جایزه مصطفی ارائه و با توجه به بررسی ها و درخواست اعضای مجمع عمومی فرهنگستان علوم مبنی بر شناسایی مشکلات در این زمینه و در نظر گرفتن بازنگری در این خصوص، مقرر شد متخصصان با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و فرهنگستان علوم اشکلات مطرح شده در زمینه رشته های اولویت دار و مصادیق مطرح شده و توجه به مفاد آئین نامه بررسی و پیشنهادات لازم در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شود.

پربیننده ترین خبرها