درخواست آمریکا و کانادا از جامعه جهانی دربارۀ کره‌شمالی

درخواست آمریکا و کانادا از جامعه جهانی دربارۀ کره‌شمالی
چهارشنبه 29 آذر 1396 - 03:28

وزیران خارجه آمریکا و کانادا طی نشست خبری مشترک، خواستار اعمال فشار بیشتر و اعتراض جامعه جهانی علیه اقدامات کره‌شمالی شدند.

العالم - آمریکا

دولت‌های آمریکا و کانادا بامداد چهارشنبه اعلام کردند که نشستی را با حضور وزیران خارجه کشورهای مختلف در ماه ژانویه در شهر «ونکوور» برای نشان دادن همبستگی علیه آزمایشات پیوسته موشکی و اتمی کره‌شمالی برگزار می‌کنند.

«رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا و «کریستیا فریلند» همتای کانادایی او، طی نشست خبری مشترک، بر افزایش فشارها علیه کره‌شمالی تا زمان دست برداشتن از جاه‌طلبی‌های هسته‌ای، تاکید کردند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، تیلرسون با بیان اینکه اگر کره‌شمالی آماده نباشد، نمی‌توان مذاکرات را آغاز کرد، گفت: «چیزی که کره‌شمالی باید بداند این است که فشارها کم نمی‌شود مگر آنکه موافقت کنند دست از سلاح‌های هسته‌ای خود برداشته و به ما اجازه دهند این مسئله را راستی آزمایی کنیم.

فریلند نیز در این نشست خبری ضمن در خواست از جامعه جهانی برای نشان دادن اعتراض خود به اقدامات کره‌شمالی، گفت: «معتقدیم کمپین فشار بین‌المللی موفق و مثمر ثمر خواهد بود، که نتیجه آن تعامل دیپماتیک است

آمریکا همچنین ضمن هشدار درباره روی میز بودن تمام گزینه‌ها، خواستار اعمال تحریم‌هایی بر 10 شناور بزرگ دریایی که قطعنامه‌های شورای امنیت مبنی بر عدم تبادل نفتی با کره‌شمالی را نقض کردند، شد.

با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و پیش گرفتن ادبیاتی تند در قبال کره شمالی، پیونگ‌یانگ برنامه موشکی و اتمی‌اش را تسریع کرده است. کره شمالی می‌گوید تا زمانی که در برابر تهدید آمریکا به موازنه دست یابد، برنامه‌های خود را ادامه خواهد داد.

اخیرا کره‌شمالی از موشکی با نام «هواسانگ15» رونمایی کرده و مدعی است این موشک با برد 13هزار کیلومتری می‌تواند تمام خاک آمریکا را هدف قرار دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها