افزایش حضور نظامی آلمان در افغانستان

افزایش حضور نظامی آلمان در افغانستان
چهارشنبه 29 آذر 1396 - 05:55

وزیر دفاع آلمان روز سه شنبه اعلام کرد، خواستار تقویت حضور کشورش در افغانستان است.

العالم - آسیا

 این نخستین نشانه از احتمال موافقت آلمان با درخواست آمریکا از این کشور برای اعزام نظامیان بیشتر به افغانستان با هدف کمک به نیروهای افغان برای بازپس گرفتن مناطق تحت اشغال عناصر طالبان است.

آلمان در حال حاضر 980 نیروی نظامی در افغانستان دارد که در کوه های هندوکش مستقر هستند. این نیروهای آلمانی که بخشی از ماموریت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برای آموزش نیروهای امنیتی افغان هستند، پس از آمریکا بزرگترین نیروی نظامی خارجی مستقر در افغانستان را تشکیل می دهند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مزارشریف، اورزولا فون در لاین وزیر دفاع آلمان در سفر به شهر مزارشریف در شمال افغانستان افزود: این نظامیان (آلمانی) و به ویژه مربیان نظامی به من می گویند از مربیان کافی برخوردارند اما در صورت برخورداری از عناصر محافظتی و امنیتی می توانند اقدامات بیشتری انجام دهند.

وی تصریح کرد پارلمان آلمان مجبور خواهد بود اعزام نیروهای بیشتر به افغانستان را تصویب کند.

فون در لاین که از محافظه کاران وابسته به آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان به شمار می رود ابراز امیدواری کرده است بتواند در دولت ائتلافی جدید آمریکا در سمت خود ابقاء شود.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ماه اوت مجوز اعزام نیروهای بیشتر به افغانستان را با هدف کمک به آموزش نیروهای امنیتی افغان و انجام دادن ماموریت های ضد تروریسم صادر و ابراز امیدواری کرد این اقدام بتواند به معکوس شدن روند پیشروی های عناصر طالبان کمک کند.

وزیر دفاع آلمان روز دوشنبه نیز از کاهش سریع نیروهای خارجی مستقر در افغانستان پس از پایان ماموریت نیروی بین المللی کمک به برقراری ثبات و امنیت در افغانستان (ایساف) در سال 2014 انتقاد کرد و تعهدی طولانی تر را در ارتباط با ماموریت کوه های هندوکش خواستار شد.

در اوج ماموریت ایساف در افغانستان حدود 150هزار نظامی خارجی در هندوکش مستقر بودند و درحال حاضر نیز حدود 17 هزار نظامی خارجی در این منطقه مستقر هستند که 10 هزار نفر از آنها را آمریکایی ها تشکیل می دهند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها