با اشاره به بیانیه پایانی نشست وزرای خارجه ایران، تریکه و آذربایجان؛

ظریف: وزیران خارجه تصمیم آمریکا درباره قدس را محکوم کردند

ظریف: وزیران خارجه تصمیم آمریکا درباره قدس را محکوم کردند
چهارشنبه 29 آذر 1396 - 13:43

وزیر خارجه کشورمان ظهر روز چهارشنبه پس از پایان پنجمین نشست سه جانبه وزیران امور خارجه ایران، ترکیه و آذربایجان اظهار کرد: در این جلسه توافق شد که همکاری‌های بخش خصوصی سه کشور افزایش پیدا کند.

العالم _ ایران / سیاسی

محمدجواد ظریف که در جمع خبرنگاران در باکو سخن می‌گفت، با ابراز خرسندی از این‌که برای دومین بار در طول این یک ماه به باکو سفر کرده‌ و با مقامات این کشور دیدار و رایزنی داشته‌ است، اظهار کرد: امروز پنجمین نشست همکاری‌های سه جانبه ایران، ترکیه و آذربایجان برگزار شد و این جلسات، جلسه‌هایی مفید و کارآمد برای همکاری های منطقه‌ای است.

این دیپلمات عالی‌رتبه کشورمان با بیان اینکه ایران، آذربایجان و ترکیه دارای پیوندهای تاریخی، جغرافیایی و فرهنگی هستند و زمینه‌های بسیار زیادی برای همکاری‌های سه کشور وجود دارد، ادامه داد: در جلسه امروز مشورت‌های سیاسی نیز بین مقامات سه کشور انجام شد و قرار است این همکاری‌ها و مشورت‌ها ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به بیانیه‌ای که بعد از پایان این نشست منتشر شد، گفت: همان‌طور که در بیانیه آمده در این جلسه در مورد موضوعات مختلفی صحبت کردیم و تصمیم اخیر آمریکا درباره قدس شریف محکوم شد.

ظریف با بیان اینکه سه کشور بر گسترش همکاری‌هایشان در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اقتصادی از جمله ترانزیت و توریسم تاکید کردند، خاطر نشان کرد: سه کشور تصمیم گرفتند همکاری‌هایشان در بخش خصوصی گسترش پیدا کند و ما از این موضوع خوشحال هستیم. در این راستا تصمیمات خوبی گرفته شد و ان‌شاءالله در دور آینده مذاکرات این بخش را نیز وارد این جریان خواهیم کرد.

وی در پایان گفت: امیدواریم که در آینده نزدیک شاهد عملی و اجرایی شدن همکاری‌ها باشیم.

ایسنا

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها