روز خشم در فلسطین؛

تظاهرات گسترده فلسطینی ها در اعتراض به ترامپ

تظاهرات گسترده فلسطینی ها در اعتراض به ترامپ
چهارشنبه 29 آذر 1396 - 15:25

هزاران فلسطینی در مناطق مختلف فلسطین اشغالی برای محکوم کردن طرفداری آمریکا از رژیم اشغالگر صهیونیستی تظاهرات کردند.

العالم - فلسطین 

گروه های فلسطینی فعال در باریکه غزه امروز چهارشنبه خواستار تداوم تظاهرات " روزهای خشم " برای حمایت و دفاع از قدس شدند.

آمریکا و متحدانش خصوصاً انگلیس ،فرانسه ، ایتالیا ، ژاپن و اوکراین اخیراً در شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامۀ پیشنهادی مصر را که در واکنش به دستور ترامپ آماده شده بود، وتو کردند.

گروه های باریکه غزه در کنفرانسی خبری از تشکیلات خودگردان فلسطین خواستند که توافقنامه اسلو را لغو کند و خود را از قید و بندهای امنیتی و اقتصادی این توافقنامه برهاند و سیاست"به رسمیت شناختن اسرائیل" را ملغی اعلام کند (اعلام کند که دیگر اسرائیل را به رسمیت نمی شناسد).   

گروه های باریکه غزه افزودند : ما خواهان تشکیل جلسۀ فوری کمیته اجراء و توسعۀ سازمان آزادیبخش فلسطین برای بررسی برخورد متجاوزانۀ آمریکا با مساله قدس و نحوۀ مقابله با این گونه اقدامات تجاوزکارانه هستیم .

گروه های فعال در غزه اعلام کردند : ما خواهان پایان یافتن تحریم های غزه و تشکیل دولت وحدت ملی فلسطین با مشارکت همه گروه های  فلسطینی برای مقابله با خطراتی است که مساله فلسطین را تهدید می کند.

در بیروت پایتخت لبنان هم ده ها فلسطینی و لبنانی تظاهرات کردند و قدس را پایتخت فلسطین خواندند.

خبرنگار العالم در بیروت گزارش داد : تظاهرات کنندگان پرچم فلسطین را در دست داشتند و به اهتزاز درمی آوردند.  

تظاهرات کنندگان نامه ای را به نماینده سازمان ملل در بیروت دادند که در این نامه خواستار حمایت سازمان لل از ملت  فلسطین و لغو دستور ترامپ شدند.

هزاران نفر از فلسطینی های مناطق اشغالی 1948 نیز تظاهرات کردند و به سوی قدس به راه افتادند و به گذرگاه قلندیا رسیدند  و این در حالیست که تعداد زیادی از نظامیان اسرائیلی در این گذرگاه مستقر شده اند.  

خبرنگار العالم اعلام کرد : این بزرگترین راهپیمائی به سوی قدس از چند سال گذشته تاکنون است .

خالد البطش عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین در مصاحبه اختصاصی با شبکه العالم در غزه گفت : ترامپ ثابت کرده است که جامعه جهانی هیچ ارزشی ندارد و قابل اطمینان نیست .

البطش افزود: آنچه که ما امروز در ایران ، اندونزی ، اروپا و دیگر کشورها می بینیم ، پیامی به ترامپ است .  

البطش گفت: پیام مشارکت کنندگان در تظاهرات غزه اینست که ما با وتوی آمریکا و سفر مایک پنس معاون ترامپ به خاورمیانه مخالف هستیم .

محمد البریم (ابومجاهد) سخنگوی کمیته های مقاومت فلسطین در مصاحبه با العالم گفت : مبارزات تا آزادسازی سراسر فلسطین ادامه خواهد یافت.  

ابومجاهد اعلام کرد: محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سفرش به عربستان سعودی موافقت خود با " معاملۀ قرن" را اعلام کرد.

ابومجاهد گفت: فلسطینی ها به تظاهرات خود علیه ترامپ ادامه خواهند داد و کسانی که توافقنامه اسلو را امضاء کردند ، باید این توافقنامه را به دست خودشان پاره کنند.

وی افزود: انتفاضه باید ادامه داشته باشد و سراسر قدس پایتخت فلسطین است نَه فقط قدس شرقی .

214

 

پربیننده ترین خبرها