برنامه متفاوت اخوان المسلمین برای مصر جدید

برنامه متفاوت اخوان المسلمین برای مصر جدید
دوشنبه 18 ارديبهشت 1391 - 18:27

العالم، قاهره - عضو كميسيون روابط خارجي حزب آزادي و عدالت مصر وابسته به گروه اخوان المسلمين با اشاره به توطئه ها براي جلوگيري از رسيدن يک اسلامگرا به رييس جمهوري، برنامه اين گروه را با ديگر احزاب و جريانهاي مصر متفاوت توصيف کرد.

"دينا زكريا" روز دوشنبه در گفت وگو با شبكه العالم، اظهار داشت: عناصر باقیمانده رژيم سرنگون شده مبارك غرب را مي‌ترسانند كه اگر دمكراسي در مصر اجرا شود، اسلام گرایان به قدرت خواهند رسيد؛ اما تكرار اين مسئله در شرايط كنوني تلاشی شكست خورده است و مانع حرکت و گامهای اخوان المسلمین نخواهد شد.

زکریا خاطرنشان کرد: تفاوت برنامه انتخاباتي اخوان المسلمين با دیگر احزاب و جریانها اين است كه برنامه آن را يك سازمان و نه يك شخص ارایه مي‌كند؛ بنابراين ما حكومت را از حكم يك فرد خارج مي‌كنيم.

زكريا تأکید کرد: برنامه اخوان المسلمين را کارشناسان فراوانی بررسي كرده و كميته های مختلفی تشكيل شده که این کمیته ها به بيش از 50 كشور سفر كرده‌اند، تا از تجربيات مثبت آن‌ها استفاده كنند؛ بنابراين، طرحي با راهكارهاي مشخص با اولویت امنيت و اقتصاد و پاسخگویی به مردم ایجاد شده است.

عضو كميته روابط خارجي حزب آزادي و عدالت درباره موضع اخوان المسلمين برای برقراری روابط ديپلماتيك با ديگر كشورها، گفت: ما  آماده روابط ديپلماتيك با همه كشورها خواهيم بود، تا مصر بدون اينكه اجازه دخالت در امور داخلي‌اش را به كسي بدهد جايگاه خود را در منطقه و جهان بازيابد.

 

10:16-05/07



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها