نخست وزیر سابق سوئد:

آمریکا پس از باخت در شورای امنیت به تهدید کشورها روی آورده است

آمریکا پس از باخت در شورای امنیت به تهدید کشورها روی آورده است
چهارشنبه 29 آذر 1396 - 17:24

نخست وزیر سابق سوئد نوشت: نتیجه رای گیری شورای امینت درمورد قدس باخت آمریکا بود و حالا این کشور(آمریکا) پیش از طرح این مسئله در مجمع عمومی سازمان ملل، کشورهای دیگر را تهدید می کند.

العالم ـ اروپا

کارل بیلت در توییتر نوشت: آمریکا در موضوع اورشلیم ( قدس) در شورای امنیت 14-1 باخت و حالا با عصبانیت اعضای مجمع عمومی سازمان ملل را تهدید می کند.
نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در روز دوشنبه گذشته در باره طرح پیشنهادی مصر در خصوص رد اقدام دونالد ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی با حمایت 14عضو این شورا مواجه شد، اما آمریکا این قطعنامه را وتو کرد. 
مجمع عمومی سازمان ملل متحد قرار است روز پنجشنبه(فردا)پیش نویس قطعنامه مخالفت با به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را به رای بگذارد. انتظار می رود این قطعنامه با اکثریت قابل توجهی مورد تصویب قرار گیرد.
نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل روز چهارشنبه با تهدید کشورها در مخالفت با اقدام آمریکا در نامه ای تهدید آمیز به نمایندگان کشورهای مختلف درسازمان ملل متحد نوشت:رئیس جمهوری آمریکا رای آنها در مجمع عمومی این سازمان در مخالفت با تصمیم واشنگتن در مورد بیت المقدس را زیر نظر دارد.
به گزارش ایرنا، در نامه نیکی هیلی به نمایندگان کشورهایی که انتظار می رود به پیش نویس قطعنامه رای مثبت دهند آمده است: «رئیس جمهوری [آمریکا] این رای گیری را به دقت زیر نظر دارد و از من خواسته است در مورد کشورهایی که علیه ما رای می دهند به او گزارش دهم.»
سفیر آمریکا در سازمان ملل در پایان این نامه از نمایندگان کشورهای عضو مجمع عمومی خواسته است «پرسشها و نگرانی های» خود را با او و همکارانش در میان بگذارند.

پربیننده ترین خبرها