پوتین:سرویس های خارجی بدنبال مداخله درامور داخلی روسیه اند

پوتین:سرویس های خارجی بدنبال مداخله درامور داخلی روسیه اند
چهارشنبه 29 آذر 1396 - 20:08

رئیس‌جمهور روسیه با بیان اینکه سرویس‌های اطلاعاتی خارجی به دنبال مداخله در امور داخلی روسیه هستند، گفت باید «مانعی قابل اتکا» در برابر این تلاش‌ها ایجاد کرد.

العالم ـ اروپا

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز چهارشنبه گفت: سرویس‌های اطلاعاتی خارجی برای گسترش حضور خود در روسیه تلاش می‌کنند.

به نوشته خبرگزاری «اینترفکس»، پوتین که در مراسمی با حضور کارکنان سرویس‌های اطلاعاتی روسیه در مسکو صحبت می‌کرد، گفت جامعه اطلاعاتی روسیه باید «فعالیت سرویس‌های اطلاعاتی خارجی را که تلاش می‌کنند فعالیت خود در روسیه را افزایش دهند، محدود کنند.»

وی با بیان اینکه برای همه روشن است که سرویس‌های اطلاعاتی خارجی به دنبال گسترش فعالیت در روسیه هستند، گفت: «باید مانعی قابل اتکا برای جلوگیری از مداخله خارجی در امور سیاسی و اجتماعی روسیه، ایجاد شود.»

رئیس‌جمهور روسیه تأکید کرد که سرویس‌های اطلاعاتی و واحدهای مبارزه با تروریسم روسیه با داخل و خارج از این کشور تقویت شوند.

پوتین با تمجید از فعالیت‌های واحدهای ضدتروریسم روسیه، گفت مسکو به «مقابله قاطعانه» با تروریسم ادامه می‌دهد و در این مسیر با سرویس‌های اطلاعاتی خارجی که تمایل به تبادل اطلاعات داشته باشند، همکاری می‌کند.

به گزارش فارس، به گفته رئیس‌جمهور روسیه، تنها در سال جاری میلادی بیش از ۶۰ مورد تلاش برای انجام حملات تروریستی در این کشور توسط نیروهای امنیتی و اطلاعاتی کشف و خنثی شده است.

پوتین این هفته در گفت‌وگوی تلفنی با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل انتقال اطلاعاتی که به خنثی‌سازی یک عملیات تروریستی در سن‌پطرزبورگ منجر شد، تشکر کرد. در این گفت‌وگو، طرفین وعده دادند که اگر اطلاعات مشابهی به دست آوردند، آن را در اختیار طرف مقابل قرار دهند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها