عراقچی با معاون وزیر خارجه فرانسه دیدار کرد/ حمایت پاریس از توسعه همکاری با ایران

عراقچی با معاون وزیر خارجه فرانسه دیدار کرد/ حمایت پاریس از توسعه همکاری با ایران
چهارشنبه 29 آذر 1396 - 20:39

معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با قائم مقام وزارت امورخارجه اروپا و معاون وزیر امورخارجه فرانسه در چارچوب برگزاری دور چهارم گفتگوی سیاسی دیدار کرد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی 

سید عباس عراقچی معاون وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران که برای برگزاری دور چهارم گفتگوی سیاسی معاونین وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و فرانسه به پاریس سفر کرده است، چهارشنبه با گوردومونتاین قائم مقام وزیر اروپا و امور خارجه این کشور دیدار و در خصوص راه های توسعه روابط دوجانبه ، اجرای برجام و تحولات منطقه ای و بین المللی گفتگو کرد.
در این گفتگوها طرفین ضمن ارزیابی تحولات صورت گرفته در زمینه ارتقاء روابط دوجانبه، بر ضرورت توسعه همکاری های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بر مبنای ظرفیت های موجود، همکاری و مشارکت دو کشور در زمینه تقویت صلح و ثبات منطقه ای ، مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر و محیط زیست تاکید کردند.
معاونین وزرای امورخارجه جمهوری اسلامی ایران و فرانسه با ارزیابی مثبت از دیالوگ منظم سیاسی، تداوم تبادل هیات ها و رایزنی های روسای جمهوری و وزرای خارجه در راستای کمک به شناخت متقابل و توسعه همکاری های را مهم دانستند.
سید عباس عراقچی با تاکید بر ضرورت پایبندی کامل طرف های برجام به تعهدات خود در چارچوب این توافق و گزارش های مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر پایبندی ایران به تعهدات خود، خواستار موضع شفاف و جدی تر اروپا در مقابل موانع اجرای برجام و اقدامات برخی کشورها در زمینه تضعیف آن گردید.

فرانسه از توسعه همکاری با ایران حمایت می کند
قائم مقام وزیراروپا و امورخارجه فرانسه در این دیدار با اشاره به اینکه دولت فرانسه از توسعه همکاری شرکت های فرانسوی با جمهوری اسلامی ایران حمایت می کند، از افزایش 250 درصدی حجم مبادلات تجاری دو کشورطی دو سال اخیر ابراز خرسندی کرد.
وی همچنین با اشاره به تحولات مثبت در زمینه همکاری و روابط فرهنگی و دانشگاهی دوکشور از جمله برگزاری نخستین کمیسیون مشترک علمی و تحقیقاتی فرانسه و ایران، آمادگی فرانسه را برای توسعه این همکاری ها اعلام کرد.
قائم مقام وزیر اروپا و امورخارجه فرانسه همچنین با مثبت خواندن رایزنی های منطقه ای مقامات دوکشور، نقش جمهوری اسلامی ایران را در زمینه تقویت ثبات منطقه ای حائز اهمیت شمرد.
گفتنی است که علاوه بر برگزاری دورچهارم گفتگوی سیاسی معاونین وزیر امورخارجه، دیدار با نیکولا دوریویه نماینده فرانسه در گروه 1+5 ، فیلیپ اتین مشاور دیپلماتیک رئیس جمهور فرانسه و سخنرانی در موسسه فرانسوی روابط بین الملل در دستور کار سفر سید عباس عراقچی به پاریس قرار دارد.

پربیننده ترین خبرها