تصویب قطعنامه پیشنهادی ایران با عنوان جهان علیه خشونت و افراطی گری برای سومین بار در مجمع عمومی

تصویب قطعنامه پیشنهادی ایران با عنوان جهان علیه خشونت و افراطی گری برای سومین بار در مجمع عمومی
چهارشنبه 29 آذر 1396 - 23:24

قطعنامه پیشنهادی ایران با عنوان «جهان علیه خشونت و افراطی­ گری» برای سومین بار در مجمع عمومی سازمان ملل تصویب شد.

العالم - ایران / سیاسی

قطعنامه پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران با عنوان «جهان علیه خشونت و افراطی­ گری» برای سومین بار با اجماع کلیه کشورهای جهان در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به تصویب رسید.

غلامعلی خوشرو سفیر و نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل متحد روز چهارشنبه در جلسه تصویب این قطعنامه با تشکر از کشورهای جهان برای حمایت از قطعنامه پیشنهادی کشورمان، خشونت و افراطی­ گری را دو چالش جهانی خواند.

وی گفت: اجماع مجمع عمومی سازمان ملل در خصوص این قطعنامه نشانه آن است که جهان ضرورت اقدام در قبال این چالش­ها را شناسایی کرده است.

خوشرو همچنین با اشاره به گسترش افراطی­ گری خشن در جهان ظرف سالهای اخیر، از جمله جنایات گروه­ های افراطی در سوریه، عراق و دیگر نقاط جهان، خواستار تداوم توجه مجمع عمومی به این موضوع شد.

وی افزود: در جهان کنونی که تهدیدها از مرزهای بین کشورها فراتر رفته­ اند، تنها از طریق اقدام مشترک جامعه جهانی می­توان با آنها مقابله کرد.

 سفیر کشورمان گفتگو، اعتدال و رواداری را موثرترین پادزهرهای افراطی­ گری خشن دانست و از کشورهای جهان خواست تا این ارزش­ها را با هدف رفع زمینه­ های زایش و گسترش افراطی­ گری خشن به کار بندند.

نماینده کشورمان همچنین نسبت به مرتبط شناختن افراطی ­گری خشن و هر ملیت یا مذهب خاص هشدار داد.

وی گفت: کسانی که با سخنان نفرت­ آمیز علیه پیروان مذاهب الهی، ادیان را شماتت می­کنند، در واقع بازیچه دست تروریست­ها هستند و به آنها کمک می­کنند تا ایدئولوژی افراطی و مخرب خود را منتشر کرده و نیرو جذب کنند.

خوشرو افزود: مجمع عمومی، با تاکید بر این قطعنامه، زیربنای مستحکمی برای تقویت  نبرد علیه افراطی­گری خشن و خشونت­های فرقه­ ای ایجاد کرده است.

گفتنی است قطعنامه «جهان علیه خشونت و افراطی­ گری» بر مبنای پیشنهاد رئیس جمهور کشورمان در جریان نخستین سخنرانی وی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال 1392 ارائه شد و برای نخستین بار در همان سال در آن مجمع به تصویب رسید.

پربیننده ترین خبرها