مقام نخست عربستان در آمار طلاق؛

عربستانی ها بالاخره اول شدند

عربستانی ها بالاخره اول شدند
سه شنبه 19 ارديبهشت 1391 - 14:13

عربستان سعودي مقام اول ميانگين طلاق را در ميان کشورهاي حاشيه خليج فارس، و سراسر جهان عرب کسب کرد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم ، روزنامه سعودی "المدینه" به نقل از دکتر "غازی الشمری" رییس کمیته سعودی رسیدگی به خانواده ها در عربستان نوشت: پراکندگی میانگین طلاق در مناطق مختلف، به رفاه، توزیع جمعیتی و میزان آگاهی بستگی دارد، به طوری که در مناطق دارای رفاه بیشتر و آگاهی کمتر میانگین طلاق بیشتر، و در مناطقی که از رفاه کمتر و آگاهی بیشتر برخوردارند ، میانگین طلاق کمتر است.

"حسین ابوراشد" نویسنده این گزارش با استناد به آمار وزارت دادگستری و همچنین اظهارات رئیس کمیته رسیدگی به خانواده ها تأکید کرد، عربستان سعودی مقام نخست را بین کشورهای منطقه خلیج فارس و همچنین کشورهای عربی از نظر آمار طلاق دارد.

 

وزارت دادگستری عربستان اعلام کرده است که در مقایسه با 707 مورد ازدواج در مدت زمان مشخص ، 9233 مورد طلاق ثبت شده است که بر اساس آن روزانه بالغ بر 25 مورد طلاق در برابر هر ازدواج در روز ثبت می شود، و بر این اساس در سال جاری ، میانگین طلاق ، افزایشی 9 درصدی را شاهد بوده است.

دکتر " محمد العیسی " وزیر دادگستری عربستان با اعلام این آمار ، مشکل طلاق را بسیار بزرگ توصیف کرد و گفت : برای رسیدگی به این معضل توافقنامه ای با وزارت امور اجتماعی امضا کردیم، تا در دادگاه های شرعی دفاتر خدمات اجتماعی ایجاد شود و به این ترتیب با ایفای نقش متخصصان ، میانگین طلاق کاهش یابد و متخصصان امور اجتماعی به آشتی دادن طرف های طلاق مبادرت کنند.

بر پایه این گزارش، در سال های اخیر، مشکلات اقتصادی، اجتماعی و معنوی هر یک به سهم خود، بر افزایش میانگین طلاق در کشور نفت خیز و ثروتمند عربستان تاثیر داشته اند.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها