توصيه انتخاباتي كارشناس مصري به مردم

توصيه انتخاباتي كارشناس مصري به مردم
سه شنبه 19 ارديبهشت 1391 - 14:44

قاهره (العالم) ـ كارشناسي مصري خواستار ارزيابي دقيق نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري از سوي مردم و رأي به آنها بر اساس برنامه هاي انتخاباتي شد.

جمال نصار رئيس مركز تحقيقاتي "الحضاري" روز سه شنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم گفت: متاسفانه فرهنگ ارايه "برنامه انتخاباتي" در مصر وجود ندارد و آنچنان توجهي به اين امر  نمي شود در حالي كه آگاهي مردم از نامزدها و سوابق سياسي آنها تأثير زيادي در كسب رأي دارد.

نصار افزود: ارايه برنامه انتخاباتي يك اصل نيست ولي نكته اي مهم است زيرا رئيس جمهوري بايد داراي ديدگاه استراتژيك براي آينده مصر و حل معضلات آن ، اهداف مرحله اي و دراز مدت براي نجات كشور باشد.

نصار گفت: متاسفانه برخي نامزدها فقط به لفاظي مي پردازند و هيچ طرح عملي ندارند. 

وي خاطرنشان كرد: مردم حرف اول و آخر را در انتخابات خواهند زد انتخاباتي كه نامزدهايش به چهار گروه عوامل رژيم سابق، اسلامگرا ، ملي گرا و چپگرا تقسيم مي شوند.
 
نصار گفت: مصر در آستانه انتخابات رياست جمهوري خصوصا از لحاظ تبليغات انتخاباتي در تب و تاب بسر مي برد و بسياري از شبكه هاي ماهواره اي بزرگ با يكديگر براي ميزباني نامزدها در برنامه هاي خود رقابت مي كنند و نامزدها نشست هائي نيز براي معرفي خود و برنامه هايشان برگزار مي كنند.

رئيس مركز تحقيقاتي الحضاري از اين كه فرصت كمي به نامزدها براي ارائه برنامه انتخاباتي آنها در رسانه هاي عمومي داده شده است، ابراز نگراني كرد و افزود: بايد فرصت بيشتري به نامزدها براي تبليغ برنامه هايشان در رسانه ها داده مي شد.

نصار گفت: مبلغي كه كميته انتخابات رياست جمهوري به عنوان هزينه تبليغات براي هر نامزد تعيين كرده است ، در حد مطلوب نيست و بسياري از نامزدها بيش از مبلغ تعيين شده هزينه كرده اند .

وي افزود: نامزدي در انتخابات پيروز مي شود كه از برنامه منسجم و پخته، پشتوانه مالي، تبليغات مؤثر و حمايت مردمي برخوردار باشد.

انتخابات رياست جمهوري مصر 23 و 24 ماه مي جاري (3 و 4خرداد)  برگزار مي شود و طي آن 13 نامزد براي دست يافتن به كرسي رياست جمهوري با هم رقابت خواهند كرد.
MKH-7-22:17

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها