جابری انصاری با سرپرست هیات ترکیه در مذاکرات صلح سوریه دیدار کرد

جابری انصاری با سرپرست هیات ترکیه در مذاکرات صلح سوریه دیدار کرد
پنج‌شنبه 30 آذر 1396 - 15:42

حسین جابری انصاری، معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه و مذاکره کننده ارشد ایران در«مذاکرات صلح سوریه - روند آستانه» ، در ادامه دیدارهای دو جانبه خود با سه کشور ضامن ،امروز بعد از ظهر با سدات اونال، رییس هیات اعزامی ترکیه به این مذاکرات دیدار کرد.

العالم - سوریه

جابری انصاری با سرپرست هیات ترکیه در مذاکرات صلح سوریه دیدار کرد طرفین در این دیدار در خصوص آخرین تحولات سوریه و توافقات سه کشور ضامن روند آستانه درباره کنگره گفت وگوی ملی سوریه و نقش روند آستانه در پیشبرد تلاشهای بین المللی در جهت نیل به صلح در سوریه تبادل نظر کردند.

جابری انصاری و اونال همچنین بر ضرورت تسهیل اقدامات اعتمادساز بین طرفین درگیری در سوریه با هدف حل مشکلات موجود در زمینه تبادل بازداشت شدگان و ربوده شدگان و اجساد تاکید کردند. 

پیش از آغاز اجلاس عمومی هشتمین دور مذاکرات صلح سوریه که فردا برگزار خواهد شد، سه کشور ضامن آتش بس در سوریه - ایران ، ترکیه و روسیه - مذاکرات دو جانبه و سه جانبه با انجام می دهند ، که حسین جابری انصاری مذاکره کننده ارشد کشورمان و هیات همراه وی با هر سه کشور مذاکرات دو جانبه داشته است .

اجلاس عمومی هشتمین دوره کنفرانس بین المللی آستانه روزجمعه با مشارکت هیات های کشورهای ضامن (ایران، روسیه و ترکیه)، دولت سوریه و معارضه این کشور، و ناظران روند آستانه (سازمان ملل متحد، آمریکا و اردن) در پایتخت قزاقستان برگزار می شود.

مذاکرات صلح سوریه ، با هدف حفظ نتایج حاصله در زمینه تحکیم رژیم آتش بس در سوریه و نیز افزایش تلاش ها در زمینه صلح و ثبات و حل سیاسی بحران در این کشور ، برگزار می شود .

پربیننده ترین خبرها